کاهش قیمت گوشت قرمز با حذف واسطه ها/ افزایش نظارت بر بازار در شب یلدا

ساعت: 18:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793691

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: خوشبختانه در این راستا تلاش شده تا با ایجاد قیمت رقابتی، گوشت قرمز از طریق صنعت بسته بندی و بدون واسطه به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عرضه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد تراسی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا گفت: در این راستا پایگاه امنیت غذایی در سازمان جهادکشاورزی ایجاد و قیمت آجیل معمولی تمدید شده و همچنین تحویل و توزیع میوه و بازرسی انجام شده است. این روزها به شدت ادامه دارد.

وی در خصوص قیمت مرغ و تخم مرغ خاطرنشان کرد: مرغ کیلویی 31 هزار تن و تخم مرغ در بازار کیلویی 43 هزار تن است و قیمت این دو محصول نه تنها بالاتر از قیمت تعیین شده در کشور نیست. او هم آمد.

تراسی افزود: جوجه کشی به خوبی انجام شده و میزان جوجه کشی در سال جاری نسبت به سال های گذشته مثبت بوده و در آینده مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص قیمت گوشت قرمز گفت: خوشبختانه تلاش شده تا با ایجاد قیمت رقابتی، گوشت قرمز از طریق صنعت بسته بندی و بدون واسطه به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عرضه شود.

وی با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته در این راستا قیمت ها کاهش یافته است، گفت: بسته بندی گوشت گاو زنانه در حال حاضر با قیمت حدود 125 تا 130 هزار تن و گوشت بسته بندی زنانه گوسفندی با قیمت حدود 110 تا 115 هزار تن در بازار عرضه می شود. بازار.

تراسی با اشاره به اینکه این قیمت گذاری تاثیر خود را در بازار نشان داده است، خاطرنشان کرد: قیمت گوشت بسته بندی شده گوساله و گوسفند کمی بالاتر از این قیمت ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به برگزاری دو جلسه با اتحادیه قصابان در محل، گفت: همچنین با قصابان توافق شده است که بر اساس این آیین نامه قیمت ها را کاهش دهند تا مبادا برای از دست دادن مشتریان.”

وی با بیان اینکه برای تامین گوشت قرمز از قصابی ها به توافقاتی رسیده ایم، گفت: خواهد شد.

تراسی خاطرنشان کرد: قیمت گوشت گوسفندی تنظیم شده در بازار که به صورت مستقیم از تولیدکننده بسته بندی می کنیم نیز به صورت نیم لاشه، ژامبون و سر به ترتیب کیلویی 91، 92 و 90 هزار تن و پای بره 107 هزار تن عرضه می شود. .

وی در ادامه با بیان اینکه این قیمت ها از روز یکشنبه 28 آذرماه اعمال می شود، گفت: حتی فروش اینترنتی را مجبور کرده ایم که گوشت قرمز و کالاهای استراتژیک را با قیمت مصوب بفروشیم و درب منزل تحویل دهیم.

وی افزود: این پرونده را برای تنظیم بازار کالاهای استراتژیک راه اندازی می کنیم و همشهریان می توانند کالاهای مورد نیاز خود را از صنایع تبدیلی و به صورت آنلاین با قیمت مصوب خریداری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص ورود بسیج به نظارت بر بازار گفت: از همه امکانات برای تنظیم و کنترل بازار استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: ابتدا سعی داریم با رقابت بین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان، قیمت ها را کاهش و تعدیل کنیم.

تراسی خاطرنشان کرد: اگر این اقدام به نتیجه نرسد قدم بعدی استفاده از چک هایی است که بسیج اصناف ما در این زمینه به کمک ما آمده اند و در این راستا قرارگاه شهید امانی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه همکاری های خود را در زمینه نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها تقویت خواهیم کرد، افزود: البته نظارت مستمر است و پایگاه امنیت غذایی برای اولین بار در سازمان جهاد کشاورزی ایجاد شد و همچنان ادامه خواهیم داد. به زور. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید