کاهش 13 درصدی بارندگی در استان یزد / کسری مخزن آب زیرزمینی به 380 میلیون مترمکعب رسید


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876518

جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: استان یزد در سال آبی امسال وضعیت بارندگی خوبی ندارد به طوری که نسبت به سال گذشته 12.9 درصد کاهش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی جوادیان زاده در گفت و گو با یزدرسا با اشاره به وضعیت بارندگی استان یزد در سال جاری اظهار کرد: استان یزد در سال آبی جاری که از مهر ماه سال 1400 آغاز شده و تا شهریور ماه سال جاری ادامه دارد وضعیت بارندگی خوبی ندارد. در سال جاری به طوری که نسبت به سال گذشته 12.9 درصد کاهش داشته است، امسال نیز استان با افت 35 درصدی نسبت به میانگین مواجه است.

وی افزود: میزان بارندگی استان یزد در سال آبی جاری تاکنون تقریبا 60 میلی متر بوده که این میزان در سال گذشته 67.8 میلی متر بوده و میزان بارندگی استان در دوره آماری 91.2 میلی متر است.

جوادیان زاده بیان کرد: کاهش بارندگی ها و خشکسالی های پی در پی در استان منجر به کاهش ورودی سفره های آب زیرزمینی که همان بارندگی ها است را به همراه داشته و باید کسری سفره آب زیرزمینی استان که به طور متوسط ​​230 میلیون مترمکعب بود کاهش می یافت. اکنون با یک جهش بزرگ به 380 میلیون متر مکعب می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به برگزاری جشنواره شکرگزاری آب امسال گفت: این جشنواره در کنار ترویج موضوع آب و بحث در مورد مشکلات و کاستی ها در این حوزه، راهکارها و الگوهای مصرف بهینه آب را ارائه می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید