سالانه 230 میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی یزد کاهش می یابد

ساعت: 18:46
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789551

جوادیان زاده گفت: به طور متوسط ​​سالانه حدود 50 سانتی متر سطح آب زیرزمینی استان یزد افت می کند و سالانه 230 میلیون مترمکعب کمبود مخازن داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا گفت: این بیشتر از ورودی دشت است.

وی گفت: یکی از دلایل آن این است که استان یزد دچار خشکسالی شدید است و دلیل دیگر این است که هزینه های ما زیاد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد افزود: به‌طور متوسط ​​سالانه حدود 50 سانتی‌متر سطح آب زیرزمینی استان یزد افت می‌کند و سالانه 230 میلیون مترمکعب کسری مخزن داریم؛ با 230 میلیون مترمکعب در سال.

جوادیان زاده گفت: در سند پنج ساله مناسب سازی کم آبی پیش بینی شده است که با صرفه جویی نزدیک به 220 میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی، شرب و مصرف تلاش کنیم ظرف پنج سال این کسری مخزن را به صفر برسانیم و اگر نتوانیم سفره های زیرزمینی را احیا کنیم. حداقل آنها را در همان سطح نگه دارید.

وی تاکید کرد: طرح مناسب سازی کم آبی از ابتدای سال جاری آغاز شده و البته می دانیم که راه سختی داریم و کسانی که با آب سروکار دارند از جمله جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، شرکت شهرک های صنعتی و آب و فاضلاب یک شرکت باید همه در این پروژه دخیل باشند.»

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: بدیهی است با تدبیر استاندار این کار در استان یزد رصد می شود و برنامه ریزی های لازم انجام شده و به اجرای این طرح ادامه می دهیم.

جوادیان زاده گفت: در صورت اجرای کامل این برنامه می توان امیدوار بود تا پایان سال 1405 انشالله افت آب را به صفر برسانیم و سفره های زیرزمینی بدتر از الان نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید