ورودی شهر زیرزمینی ایجرود سالم نیست/ مجوز تبلیغات و جذب گردشگر به شهر زیرزمینی ایجرود نداریم.


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836125

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود:

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه ورودی شهر زیرزمینی دژمانده استحکام کافی برای ورود گردشگران را ندارد، گفت: اجازه تبلیغات و جذب گردشگر را نداریم. این ساختمان.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لاله عبدی کیا در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص اینکه چرا شهر زیرزمینی ایجرود پذیرای گردشگران نیست، گفت: ورودی این محوطه تاریخی لغزنده بود و زیرساخت ها چندان مستحکم نبود. با توجه به خطراتی که ممکن است برای گردشگران ایجاد شود، ورود گردشگران به این مکان ممنوع است.»

وی با بیان اینکه در صورت تامین وام و تامین امنیت در ورودی، مشکلی برای حضور گردشگران در این مکان وجود نخواهد داشت، افزود: تمامی زیرساخت های داخلی که نیاز به بازدید از این ساختمان است و فقط ورودی و کمبود آن است. قدرت .منطقه حضور گردشگران.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود در پاسخ به این سوال که چرا در سال های اخیر هیچ وامی برای حل مشکل تقویت ورودی دشمن داده نشده است، گفت: این وام باید به صورت چند جانبه جذب شود. و نه تنها میراث میراث دیگر نمی‌تواند زیرساخت‌های این مکان را بسازد زیرا انتهای این قلعه زیرزمینی به دره‌ها ختم می‌شود و اساساً خارج از محدوده میراث است، بنابراین میراث می‌تواند به خودی خود اقدام کند و ادامه روند بر عهده سایر مراجع است.

وی با بیان اینکه نهادهایی مانند بنیاد مسکن میراث فرهنگی باید مورد حمایت قرار گیرند، بیان کرد: در شهرها شهرداری کمک می کند اما در روستاها جذب وام سخت است، اما اعتبار برای مقاوم سازی شهر زیرزمینی میلیاردی است؛ اما در روستاها به سختی می توان وام گرفت. زیرا ابتدا باید تپه ای که دشمن در آن قرار دارد زیرسازی شود و سپس نیروی ورودی تامین شود.

عبدی کیا با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین مشکلات عدم همکاری خوب دستگاه هاست، افزود: از سوی دیگر هم در ارگان های میراث فرهنگی و هم در بنیاد مسکن اعتبار تزریق نمی شود و این به معنای آن است که میراث تا سالی که بنیاد مسکن اعتبار خوبی جذب کرد موفق باشد و این عدم هماهنگی باعث تعطیلی میراث شود.

وی گفت: برای تقویت ورودی شهر زیرزمینی دشمن ایجرود در دو مرحله وام جذب شد و اقداماتی انجام شده اما زیرساخت ها هنوز کامل نشده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجرود گفت: اگر گردشگران اصرار به ورود به این بنا داشته باشند، توقف نمی کنیم، اما نمی توانیم برای جذب گردشگر به این مکان تبلیغ کنیم، زیرا صرفه جویی در هزینه ها بر عهده ماست. زندگی گردشگران.”

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته واقعا جذب وام سخت بود، خاطرنشان کرد: به طور کلی اعتبار میراث فرهنگی در کل استان کاهش یافته و در هشت سال اخیر به طور کلی اعتبار کاهش یافته است و این مختص ایجرود نیست. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید