صدور 1200 پروانه صنایع دستی در شهرستان ایجرود/ گلیمبافی پیشتاز تولید است.


ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834883

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود:

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود با بیان اینکه قالی بافی، تنورسازی و مسگری از صنایع پیشرو شهرستان ایجرود است، گفت: در حال حاضر 1200 پروانه صنایع دستی صادر شده است. شهرستان ایجرود بالاترین مجوز مربوطه است.«به روستای اوهتپه با قالی بافی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لاله عبدی کیا در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی بیان کرد: شهرستان ایجرود اولین شهرستانی بود که برای ایجاد دهکده های صنایع دستی گام برداشت زیرا این روستا به عنوان یکی از روستاهای صنایع دستی معرفی شد که تعداد اعضای فعال آن در حوزه صنایع دستی زیاد است.

وی با بیان اینکه فعالان روستای اوچ تپه از توابع شهرستان ایجرود در زمینه قالی بافی دارای شایستگی بالایی هستند، افزود: فرش. “

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه برخی از مزایای آن شامل روستاهای هدفمند صنایع دستی و نمونه آن ارائه تسهیلات است، گفت: در حال حاضر علاوه بر صندوق کارآفرینی حتی بانک ها در شهرستان همکاری خوبی با متقاضیان تسهیلات در روستاهای هدف صنایع دستی دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنایع فلزی و مسگری در روستای الاهمان در حال توسعه است، گفت: در حال حاضر 7 کارگاه مس در روستای اللحمان در حال فعالیت هستند که با استقبال روستاییان از این صنعت، مجوزهای آنها افزایش می یابد.

وی ادامه داد: برخی از کارگاه ها تعطیل و نیمه فعال بودند، در حالی که تعداد آنها را به 14 کارگاه رساندیم، اگرچه آموزش فلزکاری پیش بینی شده بود، باید انجام شود، اما متاسفانه به دلیل تاج این کار انجام نشد. اما طبق برنامه ریزی های موجود این روستا به عنوان شهرک هدف صنایع فلزی معرفی می شود.

وی با اشاره به اینکه رشته تنورسازی نیز یکی از صنایع دستی برجسته شهرستان ایجرود در روستای گلابر است، خاطرنشان کرد: 7 کارگاه در این روستا دایر است و تمامی فعالان این عرصه بانوان هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجرود، قالی بافی، تنورسازی و مسگری را از جمله صنایع برجسته ایجرود دانست که مربوط به روستای اوچتپه با قالی بافی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید