تاب آوری یزد به آب کاهش یافته است/ منابع آبی یزد رو به کاهش است


ساعت: 09:54
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837943

جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در تشریح وضعیت منابع آبی استان گفت: متاسفانه کسری مخازن آب یزد به 380 میلیون مترمکعب رسیده است و انتظار می رود همه بخش ها به صورت ویژه مدیریت مصرف را ادامه دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی جوادیان زاده در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه کسری مخازن آب یزد به 380 میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: مشخص می شود برداشت سفره های زیرزمینی بیش از سهم آنها (بارش) است.

وی ادامه داد: این اتفاق باعث می شود تا مخازن شیب نزولی داشته باشند و با وجود بارندگی خوب، بازگشت لاستیک به گونه ای باشد که در گذشته امکان پذیر نبود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد یکی از اساسی ترین آسیب های وارده به مخازن آبی استان را برداشت 130 درصد از منابع آب زیرزمینی ناشی از خشکسالی های طولانی مدت دانست و گفت: در سال آبی 96-97 با 70 میلی متر بارندگی، حجم مخزن 315 میلیون مترمکعب است اما در سال آبی 99-1400 با 75 میلی متر بارندگی، کسری مخزن به 380 میلیون مترمکعب رسید.

جوادیان زاده در پایان گفت: تمامی برنامه های استان و وزارت نیرو بر پایه تامین پایدار آب شرب است تا انشالله تابستان پیش رو را بدون افت فشار و قطعی آب با مدیریت برنامه ها سپری کنیم. خود را با کمبودها تطبیق دهید.همچنین حساب ویژه ای برای صرفه جویی و مدیریت مصرف شهروندان باز کردیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید