تاب آوری مردم کم شده است

تاب آوری مردم کم شده است

روز جدید : دولت سیزدهم در آستانه یک سالگی خود قرار دارد و از آنجایی که هنوز نتوانسته آرامش را به کشور بازگرداند، فرصت خوبی است تا بررسی کنیم چرا بسیاری از وعده های سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری محقق نشد. سمیه رفیعی نماینده تهران در مجلس یازدهم به این سوال پاسخ داد. وی گفت: مشکل این است که در تیم اقتصادی دولت سیزدهم انسجام وجود ندارد.

رفیعی گفت: «من فکر می‌کنم مرد آقای رئیسی اراده انجام کار درست را دارد، اما احساس نمی‌کنم دولت چقدر به او کمک می‌کند. برای اتخاذ در سطح دولت، کار کارشناسی باید انجام شود. جامع بودن تصمیمات و خطاها، کم بودن ریسک و افزایش کارایی ضروری است، اما در اظهارنظرهای رسانه ای جزایر عمل، پراکندگی، موازی کاری، عدم حمایت از تصمیم گیری را می بینم. و حتی تصمیماتی که ناقض تصمیم دیگری است. او این کار را انجام می دهد.

نماینده تهران گفت: مردم در شرایط سختی قرار دارند. شاید در دولت های گذشته تصمیمات اشتباه بیش از حد یا نه با انگیزه گرفته می شد، اما این روند مردم را به جایی رسانده است که بر اساس یک سری تصمیمات و اقدامات اشتباه، مقاومت آنها به شدت کاهش می یابد.

وی با اشاره به کاهش سواد در بین مردم افزود: به عنوان نماینده تهران هرچه می روم شاهد گلایه ها و بی سوادی مردم هستم. به هر حال مردم از دولت و مجلس انقلابی توقع زیادی دارند و مطالبات آنها نتیجه مثبتی دارد.» اقدام نشان داده شده مهم است که در نظر گرفته شود.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان گفت: نیاز به تغییر دولت است. دولت باید در تصمیم گیری های خود از نظرات کارشناسان و کارشناسان استفاده کند تا نظم اوضاع را ببیند.

دیدگاهتان را بنویسید