کاهش 20 درصدی کیفیت آب شرب یزد / آب انتقالی به یزد کاهش یافته است

ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789716

رئیس مرکز پایش آب و فاضلاب استان یزد گفت: کیفیت آب شهر یزد نسبت به سال گذشته به دلیل کاهش انتقال آب به یزد حدود 20 درصد کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم علیدوست در گفت و گو با خبرنگار یزد رسا با بیان اینکه کیفیت آب شرب یزد به طور متوسط ​​حدود 20 درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: با توجه به پایین بودن کیفیت آب چاه های یزد، افت کیفیت آب شرب در یزد رو به افزایش است. طبیعی.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود 65 درصد از آب شرب یزد از طریق آب قابل حمل تامین می شد و تنها 35 درصد از آب چاه یزد استفاده می شد، اما امسال با توجه به کاهش آب قابل حمل یزد، حدود 50 درصد از آب در چاه یزد و 50 درصد دیگر انتقال آب تامین می شود.

علیدوست در مورد اینکه آیا کیفیت آب یزد می تواند کمتر از این مقدار باشد، بیان کرد: در حال حاضر حدود 90 درصد چاه های یزد فعال هستند و اگر آب انتقالی به یزد بیشتر از مقدار فعلی باشد باید 10 درصد را شامل شود. چاه های دیگری که دوباره حدود 20 درصد آب شرب یزد را کاهش می دهند و در صورت ادامه روند کاهش آب انتقالی به یزد، عملا آبی برای کاهش کیفیت آب وجود نخواهد داشت و در این مرحله تعداد قابل توجهی از آب قطع می شود. خانوارهای یزد .

رئیس مرکز پایش آب و فاضلاب استان یزد در پایان گفت: افت کیفیت آب در برخی از مناطق یزد مانند خیابان کاشانی، مسکن و شهرسازی، بلوار دانش جو و صفایی بیشتر به دلیل مصرف بیشتر آنهاست. کمی آب انتقالی

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید