مرکز شهرستان طارم با مشکل تامین آب شرب مواجه است/ میزان آب خریداری شده از سد آیداگموش کاهش یافته است.


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892309

فرماندار طارم با بیان اینکه شهرستان ابر با مشکل تامین آب شرب مواجه است، گفت: برای ساخت سد معیشتی بر روی رودخانه ابر و تامین آب پایدار این شهرستان به شدت تلاش می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا انبارلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه شهرستان طارم یک شهرستان کشاورزی است، گفت: در این شهرستان 21 هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد و با تولید 40 درصد از کل زیتون، این شهرستان در رتبه اول کشور قرار دارد، همچنین با 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و 6 هزار هکتار از باغات بزرگ دیگر این شهرستان به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه با وجود این ظرفیت و تولید انواع محصولات کشاورزی در فصل تابستان به ویژه پس از خرداد ماه طارم با مشکل جدی کم آبی مواجه است، تصریح کرد: در شهرستان طارم 22 رودخانه فصلی وجود دارد که متاسفانه ، در تخصیص حق آبه قابل استفاده علیرغم. ذخیره و نگهداری آب برای یک سد مشکل است و این امر نیازمند توجه جدی مسئولان کشور است.

فرماندار شهرستان طارم مشکل تامین آب پایدار کشاورزی شهرستان طارم را از سال 1394 افزایش یافته و گفت: در این سال ها برای تامین آب از سد آیدوگموش آب خریداری شده و امسال نسبت به سال گذشته کمتر شده است. وسعت 18 میلیون مترمکعب آب این سد برای شهر طارم خریداری شده اما مسیر طولانی و نزدیک به 200 کیلومتر است، به همین دلیل است که آب پس از تخلیه با ضایعات زیادی همراه است و نمی شود. به پایین دست طارم برسد.

وی با بیان اینکه در صورت دور هم جمع شدن مسئولان کشور و احداث سد در بالادست شهرستان بر روی رودخانه روستای کلوچ، آب سالم این شهرستان تامین می شود، تصریح کرد: مرکز شهرستان طارم، یعنی شهر ابر نیز با مشکل تامین آب شرب مواجه است.

انبارلو با بیان اینکه شهرستان ابر دارای 18 کیلومتر خط آب است و واقعاً با خطر آب شرب مواجه است، تصریح کرد: وی بیان کرد: اگر سد معیشتی بر روی رودخانه ابر یا جمال آباد احداث شود قطعا آب پایدار برای شهرستان ابر ایجاد می شود.

فرماندار شهرستان طارم یکی از مهمترین مشکلات شهرستان طارم را راه های ارتباطی و دسترسی به این شهرستان عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه اقداماتی برای روکش آسفالت برخی از معابر انجام شده است اما همچنان برخی از راه ها مشکل دارند.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان زنجان اعتباراتی برای بهبود وضعیت راه ها و آسفالت تخصیص داده شد، باید اقدامات موثری انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید