کاهش کیفیت آب شرب یزد نسبت به روزهای گذشته/ آب چاه وارد مدار شد


ساعت: 14:33
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880156

علیدوست مدیر مرکز پایش وترفای استان یزد گفت: کیفیت آب شرب شهر یزد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم علیدوست در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اعلام اینکه کیفیت آب شرب نیز به دلیل افزایش دبی آب انتقالی به یزد افزایش یافته است، گفت: کیفیت آب شرب نیز به دلیل EC چاه آب افزایش یافته است. بسیار بالاست و کیفیت آب را کاهش می دهد.

رییس مرکز پایش آبفای استان یزد به مقایسه کیفیت آب در چند منطقه یزد پرداخت و گفت: پارسال در این روز EC آب در منطقه مریم آباد 940 بوده اما امسال این عدد به 680 کاهش یافته است و همچنین EC آب منطقه مسکونی و شهری در سال گذشته 960 بوده که این عدد نیز در روز گذشته به 630 کاهش یافته و همچنین در منطقه روستا ECab در سال گذشته 580 بوده و این عدد نیز به 490 رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آب برخی از مناطق یزد به دلیل نزدیک بودن به آب ورودی به یزد از کیفیت بالاتری برخوردار است، گفت: در تمام مناطق یزد کیفیت آب شرب مردم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. سال و این صحبت ها مبنی بر اینکه صحبت از کاهش کیفیت آب شرب امسال اشتباه است و در حال حاضر مشکلی در زمینه آلودگی و کیفیت آب شرب یزد نداریم.

ابراهیم علیدوست در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه استفاده از آب تا EC2300 استاندارد است، اما با تلاش های صورت گرفته کیفیت آب بسیار بهتر از این مقدار است.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید