آب مصرفی در شهرهای صنعتی یزد از چاه های غیر شرب است

ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786111

مدیر عامل شهرک های صنعتی یزد گفت: آب مصرفی شهرک های صنعتی یزد توسط چاه های غیر شرب مصرف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید علی عزالدینی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه آب مصرفی در صنایع مستقر در شهرک صنعتی یزد توسط شرکت آب منطقه ای یزد تامین می شود، گفت: آب مصرفی در صنایع شهرک صنعتی یزد با حفر 4 حلقه چاه عمیق با دبی 120 لیتر در ثانیه تامین می شود و در سایت های صنعتی واقع در شهرک صنعتی از آب انتقالی استفاده نمی شود.

وی ادامه داد: صاحبان صنایع یزد نسبت به آبی که مصرف می کنند بسیار حساس هستند و در سال های اخیر به طرق مختلف سعی در کاهش آب مصرفی خود دارند و آبی که مصرف می کنند در حال حاضر برای شرب نامناسب است.

عزدینی گفت: در طرحی که سال هاست دنبال و اجرا می شود، 30 درصد پساب شهریزاد جمع آوری و توسط آبفای استان استفاده می شود و تصفیه و پساب برای استفاده مجدد در صنعت استفاده می شود. وی خاطرنشان کرد: برای استفاده بهینه از پساب واحدهای صنعتی استان به دنبال ایجاد خط سبز آبرسانی و جایگزینی پساب برای صنایعی هستیم که از آب با کیفیت استفاده می کنند تا از این پساب به بهترین شکل ممکن استفاده شود. راه

مدیرعامل شهرک های صنعتی یزد در پایان گفت: صاحبان صنعت یزد نیز مانند مردم این دیار سال هاست با بی آبی و خشکسالی آشنا هستند و به همین دلیل قدر قطرات آب را بهتر از هرکسی می دانند و نمی خواهند از آب سخت استفاده کنید و استفاده از آنها در صنایع یزد هزینه زیادی دارد و اگر کمی با خصوصیات اخلاقی و رفتاری یزدی ها آشنا باشد می داند که استفاده از آب شرب در صنایع یزد واقعی نیست.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید