کیفیت آب شرب یزد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823457

علیدوست مدیر مرکز مانیتورینگ آبفا استان یزد گفت: کیفیت آب شرب یزد نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم علیدوست در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه پس از افزایش دبی آب انتقالی به یزد، کیفیت آب شرب مردم نیز بهبود یافته است، گفت: در حال حاضر تنها حدود 15 درصد از چاه های آب یزد فعال است که این چاه ها فعال هستند. باعث می شود کیفیت آب آشامیدنی نیز افزایش یافته است، زیرا EC چاه های آب بسیار بالاست و کیفیت آب را کاهش می دهد.

رئیس مرکز پایش آب و فاضلاب استان یزد به مقایسه کیفیت آب در چند منطقه یزد پرداخت و گفت: EC سال آب در مسکن و شهرسازی 960 است که دیروز این عدد به 630 کاهش یافت و همچنین در منطقه روستای آبی شاهنه EC در سال گذشته 580 بوده که به 490 نیز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آب در برخی از مناطق یزد به دلیل مجاورت با آب ورودی یزد بالاتر است، گفت: در تمام مناطق یزد کیفیت آب شرب انسان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و صحبت از این موضوع می شود. کاهش کیفیت آب شرب اشتباه است و در حال حاضر مشکلی از نظر آلودگی و کیفیت آب شرب یزد نداریم.

ابراهیم علیدوست در پایان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه استفاده از آب تا EC2300 استاندارد است، اما با تلاش های صورت گرفته کیفیت آب بسیار بهتر از این مقدار است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید