کدام بازنشستگان مشمول قانون سنجش معلمان شدند؟

کدام بازنشستگان مشمول قانون سنجش معلمان شدند؟

در اطلاعیه فوق الذکر به روسای هیأت های حسابرسی ارزشیابی معلمان استان ها آمده است: «طبق برنامه ریزی انجام شده در هیأت محاسبات مرکزی، صدور حکم رتبه بندی همکاران بازنشسته مشمول طرح رتبه بندی معلمان تا 23 بچمن اجرا می شود. 1401.» لازم است مسئولان ستاد رتبه بندی استان و مناطق نسبت به تهیه، برنامه ریزی و اجرای فرآیند صدور احکام بازنشستگی در ادارات کل استان ها و مناطق تابعه اقدام کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بدیهی است پس از طی مراحل اجرایی، تصمیمات ستادی بلافاصله صادر خواهد شد. مناسب است در این هفته هماهنگی و آمادگی مجریان احکام تمام وقت استانی و منطقه ای را مد نظر قرار دهیم.»

اما مستمری بگیران مشمول رتبه بندی چه کسانی هستند؟ مرکز منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه ای در مهرماه سال جاری نکات زیر را برای محاسبه مستمری و اعمال امتیازات رتبه بندی برای بازنشستگان ذکر کرده است:

– میزان مستمری بر اساس ماده ۷۸ قانون استخدامی میانگین حقوق و مزایای قابل کسر دو سال آخر خدمت کارمند که به ازای هر سال سابقه خدمت بالای 30 سال 2.5 درصد به مستمری اضافه می شود. لذا به منظور بهره گیری از توانمندی ها و تجربیات همکاران و بهره گیری کامل از مزایای طبقه بندی در مستمری، ادامه خدمت کارکنان صرفا در واحدهای آموزشی و در پست های آموزشی به تشخیص و تصویب کمیته مدیریت توسعه مدیریت استان و در نظر گرفتن چندین شاخص و معیار از جمله نیاز و نیاز استان، کارایی، عملکرد و توانایی فرد، نداشتن توان مازاد در زمینه کاری مورد نظر و …. بلامانع هستند.

– افرادی که از 31 شهریور 1400 مفتخر به بازنشستگی شده اند (اجرای قانون رتبه بندی) از مزایای رتبه بندی بر اساس رتبه کسب شده برخوردار خواهند شد و احکام بازنشستگی آنها طبق مقررات تغییر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید