کدام گروه از مربیان در رتبه بندی معلمان قرار می گیرند؟

کدام گروه از مربیان در رتبه بندی معلمان قرار می گیرند؟

روز جدید بر اساس آیین نامه اجرایی ارزشیابی معلمان، افرادی که در حال حاضر وظیفه خطیر تربیت دانش آموزان در نظام آموزش رسمی و عمومی را بر عهده ندارند، مشمول رتبه بندی نمی شوند.

این روزها با پرداخت ارزشیابی معلم، وزارت آموزش و پرورش از اجرای این قانون خبر داد.

احکام اعضای کمیسیون بازرسی اواخر خرداد ماه سال جاری توسط وزیر آموزش و پرورش صادر شد و احکام اعضای کمیسیون های بازرسی منطقه و روسای کمیسیون های بازرسی شهرستان، منطقه، و ناحیه توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان صادر گردیده و احکام اعضای شورای بازرسی شهرستان، منطقه و ناحیه توسط مدیر صادر می گردد.رئیس آموزش و پرورش شهرستان، منطقه و ناحیه بوده است. صادر شده.

مرکز ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش نیز شرایطی را برای فعالیت ارزیابان حرفه ای مهیا می کند. همچنین وزارت آموزش و پرورش سایت rtb.medu.ir را معرفی کرد که معلمان می توانند مدارک خود را در آن بارگذاری کنند.

بخشنامه ارزشیابی معلم در تاریخ 10 مرداد 1401 به عباس نجار رئیس مرکز برنامه ریزی و امور اداری نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده بود: خطاب به معاونت ها، سازمان ها، مراکز، دانشگاه ها، ادارات کل و ادارات مجتمع آموزشی و یادگیری اعلام کرد: بر اساس وعده انتخابات ریاست جمهوری و اعتقاد به ارتقای کیفی نظام آموزشی و پرداخت هزینه ها. توجه به وضعیت معیشتی معلمان گرانقیمت دولت علیرغم نواقص لایحه رتبه بندی ارسالی از سوی دولت قبل به شورای اسلامی و کمبود اعتبارات لازم برای اجرای آن، دولت لایحه رتبه بندی را تقویت و بر اجرای آن تاکید کرد.

مهم این است که بند 5 ماده 3 سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزشی کشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و یکی از ارکان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با توجه به نظام تربیت معلم. تامین نیروی انسانی (تصمیمات 8.7، 10.2، 11.4، 11.7، 12.1) و جزء (2) بند الف ماده (63) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور جمهوری اسلامی ایران مصوب 1394 خوشبختانه با همکاری شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون نظام ارزشیابی معلمان در تاریخ 24 اسفند ماه سال 1399 به تصویب مجلس شورای اسلامی و به تصویب نامه اجرایی آن رسید. 59426.T59794H مورخ 12 تیر 1401. و اصلاحیه 81843.T60151H مورخ 15 مرداد 1401 به تصویب هیأت وزیران رسید.

مقتضی است مشمولان قانون نظام ارزشیابی معلمان طبق آیین نامه اجرایی آن، جهت شروع فرآیند ارزشیابی به آدرس اینترنتی rtb.medu.ir مراجعه کنند.

* سوالات خود را از مرکز نظارت و ارزیابی کیفیت آموزش بپرسید

مرکز برنامه ریزی و امور اداری نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد استان ها سوالات خود را در خصوص رتبه بندی به مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش ارسال کنند.

در اطلاعیه مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی در امور اداری مورخ 31 مرداد 1401 با موضوع رتبه بندی خطاب به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها آمده است: در اجرای قانون نظام رتبه بندی، معلمان عادت کرده اند، جهت آموزش پرکردن فرم و بارگذاری مدارک و خوداظهاری در خصوص سیستم رتبه بندی و حل سوالات احتمالی لطفا با مرکز نظارت و ارزیابی کیفیت آموزش هماهنگی نمایید.

کدام گروه از فرهنگیان در رتبه بندی قرار نمی گیرند؟

– اشخاصی که در حال حاضر وظیفه خطیر تربیت دانش آموزان در نظام آموزشی رسمی و دولتی را بر عهده ندارند، مانند:

الف) کارکنان منصوب یا منتقل شده به سایر دستگاه های اجرایی (با یا بدون حفظ پست سازمانی)

ب) كاركنان منصوب به مدارس غيردولتي (به استثناي رؤسا و معاونان معلم و دريافت حقوق از آموزش و پرورش).

ج) افراد انتقال یافته به دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی

2- نمايندگي به شوراي اسلامي

3- دانشجو معلمان

4- خدمات

5- انباردار

6- صرفا اداری

7- خروج بدون مزد

8- مستمری بگیران قبل از 31 شهریور 1400

همچنین نیروهای طرح مهر آفرین هنوز در رتبه بندی قرار نگرفته اند. این گروه در گزارشی جداگانه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید