کدام گروه ها در رتبه بندی معلمان قرار نمی گیرند؟

کدام گروه ها در رتبه بندی معلمان قرار نمی گیرند؟

در بخشنامه مربوط به رتبه بندی معلمان که در 20 بهمن 1401 از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد، آمده است:

1. طبق ماده 2 تبصره ماده 4 قانون، مشمولان رتبه بندی عبارتند از:

آ. معلمان تحت هنر 2، بخش 1، افراد در یادداشت تحت هنر. 4 قانون و سمت های معادل آنها در طبقه بندی مشاغل معلمان کشور.

ب موضوعات لایحه در خصوص استفاده از کارکنان اداری وزارت آموزش و پرورش که به عنوان معلم از طرح طبقه بندی مشاغل معلمی کشور جذب شدند و درج تجربه آنان مصوب سال 1358 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران. و اصلاحات بعدی آن

افراد مشمول بند ب فقط شامل معلمانی می شوند که در ادارات آموزش و پرورش و سازمان های مرتبط با وزارتخانه فعالیت می کنند.

افرادی که در حال حاضر وظیفه خطیر آموزش دانش آموزان در نظام آموزش رسمی دولتی را بر عهده ندارند، مانند کارکنان منصوب یا منتقل شده به سایر دستگاه های اجرایی (با یا بدون حفظ پست سازمانی، با حقوق پرداختی از مبدا یا مقصد. ) ). کارکنان منصوب در مدارس غیردولتی (به استثنای مدیران و معاونان معلم و حقوق دریافتی از آموزش و پرورش) به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی منتقل شدند و دانشجو معلمان شاغل در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی موضوع سنجش معلم نیستند. .

2. بر اساس تبصره 2 ماده 3 آیین نامه قانون نظام ارزشیابی معلمان، آن دسته از کارکنان اداری شاغل در پست های کارشناسی و بالاتر که بر اساس ضوابط مربوط به یکی از موضوعات طرح طبقه بندی مشاغل معلمی منصوب می شوند. و شرایط از لحظه تغییر سمت (برابر با ضوابط قانونی) و شروع به خدمت به عنوان معلم مشمول در نظام رتبه بندی. در صورت بازگشت به کار در پست های اداری، با توجه به شرایط مربوطه، دارای نمرات فوق العاده نخواهند بود.

3- بر اساس اصلاحیه 4 ماده 4 آیین نامه اجرای قانون، کمیسیون های ویژه می توانند با استعلام از مراجع ذیصلاح قضایی یا از طرق قانونی دیگر (از جمله کمیسیون های رسیدگی به تخلفات اداری، گزینش و حفاظت، صلاحیت های عمومی را ارزیابی کنند. ).

4. بر اساس بند 11 دستورالعمل خط مشی موضوع تبصره 3 ماده 4 و ماده 5 مقررات اجرایی قانون، مشمولانی که پس از اولین سنجش حداقل امتیاز لازم برای کسب رتبه آموزشی را کسب نکنند. معلمی از تاریخ عدم احراز عنوان و با اطلاع هیئت نظارت مربوطه به مدت یک سال از رتبه فوق العاده آموزشی معلم برخوردار خواهند شد. این معلمان با کسب امتیاز لازم و شرکت در ارزیابی مجدد با تایید هیات نظارت مربوطه می توانند در مدت یک سال رتبه شایستگی کسب کنند. بدیهی است در صورت عدم کسب امتیاز لازم در مهلت یک ساله، تحصیلات استثنایی معلم در پایان یک سال قطع می شود.

5. سوابق خدمت معلم مندرج در تبصره 3 ماده 5 قانون با احتساب روزهای کاری مشمولان (تا 31 شهریور 1400) مشروط به احراز مرتبه دانشیاری، معلمی، استاد معلمی که شامل مسئولیت می باشد. و اجرای عملی مأموریت بند 1 ماده 2 قانون (یعنی فقط مأموریت مهم تربیت دانش آموزان در نظام آموزش رسمی و دولتی در قالب یکی از عناوین معلم، معلم، هنرآموز، مربی. در امور آموزشی مشاور واحد آموزشی، بهورز، نیروی توانبخشی مدارس استثنایی، مدیر و معاون در واحدهای آموزشی و آموزشی) که توسط مدیر امور اداری در فرم 502 محاسبه شده پرسنل یا پرونده های مطالعه ارائه می شود.

بر اساس ماده 24 آئین نامه این قانون، درج سابقه شغلی کاذب معلم تخلف اداری محسوب و مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 1372 خواهد بود. سوابق مشمولان یادداشت ماده 4 قانون نظام ارزشیابی معلمان اعم از کادر آموزشی و یا سایر رشته های شغلی، صرفاً در ماده لایحه مربوط به استفاده از کارکنان اداری معاونت آموزشی و فرهنگی. که به عنوان معلم از طرح طبقه بندی مشاغل معلم و سرشماری استخدام شدند. تجربه آنها کاملا قابل پیش بینی است.

در صورتی که فرد در ردیف معلمان قرار گیرد و سپس به دستگاه اجرایی دیگری منصوب شود (اعم از ابقا یا بدون ابقای پست سازمانی و یا با پرداخت حقوق از مبدا یا مقصد)، از رتبه بندی معلمان خارج می شود. به استثنای انتصاب منصوب اصلاح می شود.

7. تاریخ اجرای مزایای رتبه بندی در احکام مشمولان طرح مهر آفرین بر اساس نظریه سازمان اداری و کار 28 دی ماه 1401 بر اساس «ماده واحد قانون اصلاح قانون بودجه 1401 کل کشور و احیای حقوق مستمری بگیران کشوری و لشکری” از 1 مهر 1401 خواهد بود (البته با نامه ارسالی از سوی دیوان محاسبات کشور و زمان ارزیابی رفع شد. معلمان مهر آفرین از 31 شهریور 1400 خواهد بود.

8. معلمان جدید استخدام شده بعد از 31 شهریور 1400 مشمول قانون نظام رتبه بندی می باشند.

تاریخ اعمال فوق العاده رتبه در حکم استخدام برای معلمان جدیدالورودی که حداقل امتیاز لازم برای کسب یکی از رتبه های پنج گانه را کسب کرده اند، تاریخ شروع خدمت تدریس و برای افرادی که موفق به کسب حداقل نشده اند. امتیاز برای عنوان آموزشی معلم بر اساس ماده 5 آیین نامه اجرای فعالیت طبق قانون از تاریخ عدم تخصیص عنوان و با اعلام هیأت نظارت مربوطه یک رتبه فوق العاده آموزشی به مدت یک سال به معلمان تعلق می گیرد.

عواقب ارائه اطلاعات نادرست

9. بر اساس ماده 11 آیین نامه اجرای قانون، در صورتی که مشخص شود شخصی در ارائه مدارک و مدارک مورد نیاز جهت سنجش صلاحیت و تجربه تدریس افراد، اطلاعات خلاف واقع به هیأت مدیره ارائه کرده است، موضوع ارجاع خواهد شد. ترکیب بدوی رسیدگی به تخلفات اداری منطقه تا تعیین تکلیف نهایی موضوع در این ارگان، رسیدگی به پرونده رتبه بندی متوقف می شود.

10 در خصوص اسناد و مدارک مشمولین قانون علاوه بر درج اطلاعات دقیق و صحیح باید مربوط به بازه زمانی 31 شهریور 1400 باشد بدیهی است مدارکی که پس از این تاریخ بارگذاری شود مشمول ارزیابی نخواهد بود. از امتیازات مربوط به رتبه بندی معلمان در دوران استقرار ضمناً ارائه اطلاعات نادرست تا تعیین توزیع نهایی موضوع در کمیسیون های کاری رسیدگی به تخلفات اداری نواحی، پرونده رتبه بندی متوقف خواهد شد.

نحوه اعتراض به عناوین اختصاصی

مدت زمان تعیین شده در این بند برای معلمان جدید مشمول قانون تا تاریخ شروع خدمت تدریس محاسبه می شود و مدارک و مدارک مربوطه پس از تاریخ تعیین شده حتی در صورت بارگذاری در سامانه، ترتیب اثر داده نخواهد شد. و ارزیابی شد.

11. در صورتی که هر یک از ارزیابان نسبت به فرآیند ارزیابی و رتبه اختصاص یافته به وی اعتراض داشته باشد می تواند ظرف مدت 10 روز درخواست خود را از طریق سامانه به دبیرخانه هیأت عالی حسابرسی تسلیم نماید و رتبه وی توسط کمیته حسابرسی تعیین می شود. رسیدگی به اعتراض و تاریخ اجرای حکم وی از تاریخ وصول حق خواهد بود.

12. کارگروه تخصصی نظارت و رسیدگی به ایرادات به سرپرستی مدیر کل اداره «ارزیابی و پاسخگویی» و در ترکیب نمایندگان سرویس حقوقی و سرویس هماهنگی کمیسیون های کار تشکیل می شود. تخلفات اداری و همچنین کارگروه مربوطه فقط در سطح استان زیر نظر هیأت حسابرسی مربوطه.

دیدگاهتان را بنویسید