کرملین: نیروهای روسیه پس از رزمایش مشترک از بلاروس خارج شدند

کرملین: نیروهای روسیه پس از رزمایش مشترک از بلاروس خارج شدند

روز جدید سخنگوی کرملین گفت که نیروهای روسیه پس از 20 فوریه و پایان رزمایش مشترک مینسک و مسکو بلاروس را ترک خواهند کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که رزمایش مشترک بلاروس و روسیه به نام «قطعنامه متحد 2022» در حال انجام است و «به محض اتمام مراحل مشخصی از رزمایش، ارتش (روسیه) به پایگاه های دائمی خود باز خواهد گشت. ” .

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو پس از پایان رزمایش مشترک نظامی روسیه قصد ندارد به حضور نظامیان روسیه در بلاروس ادامه دهد. وی گفت: به این موضوع رسیدگی نخواهد شد.

این دیپلمات روسی با تاکید بر اینکه تمرینات روسیه و بلاروس یک “مانور نظامی منظم” بود، گفت: “این روندی است که چندین هفته طول می کشد.” البته این امکان وجود ندارد که همه نیروهایی که هفته ها آنجا بوده اند ظرف 24 ساعت آنجا را ترک کنند.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره نظارت احتمالی روسیه بر تمرینات مشترک روسیه و بلاروس، گفت: (ولادیمیر پوتین) قصد ندارد با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، بازرسی مشترکی از تمرینات نظامی انجام دهد، اما روسای جمهور می توانند در این زمینه کاری انجام دهند. “موافقم”.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع روسیه و بلاروس در قبال دونباس گفت: “هر دو رئیس جمهور احتمالاً پس از مذاکرات خود در مورد همه چیز صحبت خواهند کرد.”

بیست و دومین رزمایش مشترک بلاروس و روسیه از 10 فوریه تا 20 فوریه به عنوان مرحله دوم بازرسی از نیروهای واکنش دولت اتحادیه برگزار می شود. مینسک و مسکو بارها اعلام کرده اند که رزمایش ها صرفا جنبه دفاعی دارند و تهدیدی برای کل جامعه اروپایی و به ویژه کشورهای همسایه به شمار نمی روند.

دیدگاهتان را بنویسید