روسیه و بلاروس یک گروه منطقه ای مشترک تشکیل دادند


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902439

روسای جمهور روسیه و بلاروس بر سر تشکیل یک گروه منطقه ای مشترک به توافق رسیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: با بدتر شدن اوضاع در مرزهای غربی این کشور، با استقرار یک گروه منطقه ای از نیروها موافقت کردیم. این با مستندات ما مطابقت دارد.

رئیس جمهور بلاروس اظهار داشت که ارتش بلاروس هسته اصلی این گروه بندی از نیروها است. و افزود: باید به اطلاع شما برسانم که تشکیل این گروه آغاز شده است. فکر کنم از دو روز پیش شروع شد. دستور تشکیل این گروه را دادم.

وی افزود: به تعداد زیاد نیروهای ارتش روسیه فکر نکنید، البته هزار سرباز به بلاروس نمی آیند. آمادگی پذیرش این افراد را در آینده نزدیک داشته باشید و بر اساس برنامه زمانی ما در مکان های مورد نیاز مستقر کنید.

لوکاشنکو در دیدار با رهبران نیروهای نظامی و امنیتی این کشور به کیف هشدار داد که به هیچ برنامه ای برای انجام اولین حمله علیه بلاروس ادامه ندهد. وی تاکید کرد: قبلا هم گفته ام که اوکراین نه تنها فکر می کند، بلکه برنامه ریزی نیز می کند. البته اوکراینی ها مطلقاً نیازی به این کار ندارند. چرا باید در مرز جنوبی ما که جبهه شمالی آنهاست جبهه دوم باز کنند؟ آنها توسط حامیان خود تحت فشار هستند تا جنگی را علیه بلاروس شروع کنند تا ما را به آن بکشانند.

رئیس جمهور بلاروس گفت: پیام دریافتی از کانال های غیررسمی این است که اوکراین در حال برنامه ریزی برای ایجاد سناریویی برای حمله به بلاروس به سبک حمله به پل کریمه است. پاسخ من ساده بود: به رئیس جمهور اوکراین و دیوانه های دیگر بگویید که اگر حتی یک متر از زمین ما را با دستان کثیف خود لمس کنند، متوجه خواهید شد.

رئیس جمهور بلاروس به نیروهای نظامی و امنیتی از جمله KGB دستور داد تا با در نظر گرفتن وضعیت به سرعت در حال تغییر، تعیین کنند که چه کارهای دیگری برای تقویت امنیت بلاروس باید انجام شود.

ارتش بلاروس 45000 پرسنل فعال و 29000 ذخیره دارد که 120000 نفر از نیروهای دفاع ارضی این کشور هستند. روسیه و بلاروس اعضای اتحادیه هستند – سازمانی فراملی که در اواخر دهه 1990 با هدف متحد کردن سیاست‌های سیاسی، اقتصادی و دفاعی کشورها ایجاد شد. دکترین نظامی دولت اتحادیه بیان می کند که هرگونه تجاوز به هر یک از اعضای آن به منزله تجاوز علیه هر دو است و مستلزم اتخاذ “اقدامات مناسب” با استفاده از تمام نیروها و ابزارهای موجود برای دولت ها برای خنثی کردن تهدید است.

دیدگاهتان را بنویسید