کرونا چه تاثیری در افزایش مرگ و میر دارد؟/ این علائم را جدی بگیرید!

کرونا چه تاثیری در افزایش مرگ و میر دارد؟/ این علائم را جدی بگیرید!

روز جدید بر اساس داده های منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، میزان خودکشی در ایالات متحده پس از دو سال کاهش، اکنون افزایش یافته است.

الهه جعفرزاده: به گفته محققان مرکز ملی آمار سلامت، تعداد خودکشی ها به ۴۷ هزار و ۶۴۶ مورد افزایش یافته است. در حالی که این آمار در سال 2020 معادل 45 هزار و 979 نفر بوده است. بر اساس گزارش CDC، نرخ خودکشی در ایالات متحده نیز به 14 مورد خودکشی در هر 100000 نفر افزایش یافته است.

میزان خودکشی در ایالات متحده بین سال های 2000 تا 2018 حدود 30 درصد افزایش یافته است، در حالی که این تعداد در سال های 2019 و 2020 کاهش یافته است.

وزارت بهداشت ایالات متحده برای جلوگیری از خودکشی و ارتقای سلامت روان چه کرده است؟

در ماه ژوئیه، وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، در واکنش به افزایش نرخ خودکشی در این کشور، خط تلفن فوری اضطراری ملی را برای کمک به افرادی که به خودکشی فکر می کنند یا از بحران سلامت روان یا سوء مصرف مواد رنج می برند، راه اندازی کرد. برای مشاوره اضطراری با این شماره (988) تماس بگیرید. مانند تماس با 911 برای گزارش یک وضعیت اضطراری فیزیکی.

در اقدامی با هدف ارتقای سلامت روان، گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده هفته گذشته توصیه کرد که برنامه “غربالگری اضطراب” بخشی از روند ویزیت پزشک باشد.

آیا همه گیری کووید-19 در افزایش خودکشی ها نقش داشته است؟

به گفته کارشناسان، همه‌گیری کووید-19 ممکن است در افزایش خودکشی‌ها نقش داشته باشد، همانطور که این مشکل جهانی بر سایر مشکلات سلامت روان مانند افزایش خشونت، انزوای اجتماعی، خشونت خانگی و خودکشی تأثیر گذاشته است.

کالین کار، مدیر اتحاد ملی پیشگیری از خودکشی، گفت: «در طول همه‌گیری، ما شاهد افزایش گزارش‌های تمرکز بر اختلالات روانی بوده‌ایم. زمانی که افراد از نظر روانی احساس ناراحتی می کنند و تحت فشار بیشتری نسبت به قبل هستند، احتمال خودکشی نیز افزایش می یابد.

کدام گروه بیشترین خودکشی را دارند؟

آمار خودکشی در بین جوانان 15 تا 24 ساله بیشترین میزان خودکشی را دارد که نسبت به قبل 8 درصد افزایش داشته است. بر اساس مطالعات انجام شده این افزایش آمار حتی در بین مردان 25 تا 44 ساله و 65 تا 75 ساله نیز مشاهده می شود.

میزان خودکشی در مردان بیشتر از زنان است

به طور کلی، افزایش نرخ خودکشی برای مردان 4 درصد و برای زنان 2 درصد بود. آمارهای فعلی نشان می دهد که میزان خودکشی در مردان نسبت به گذشته 3 درصد و در زنان تنها 2 درصد افزایش یافته است.

کالین کار اظهار داشت که نرخ خودکشی در مردان بیشتر از زنان است، زیرا مردان ممکن است دسترسی بیشتری به وسایل کشنده و راه‌های مختلف خودکشی داشته باشند.

جیل هارکاوی-فریدمن، معاون تحقیقات بنیاد پیشگیری از خودکشی، گفت: از زمانی که شروع به ثبت داده ها کردیم، این تفاوت چشمگیر را بین خودکشی های مردان و زنان مشاهده کردیم.

روش‌های خودکشی مردانه اغلب خشن‌تر بوده و به مرگ حتمی منجر می‌شود. در دسترس بودن ابزار کشتار نیز عامل مهمی در این زمینه محسوب می شود. به عنوان مثال، در ایالات متحده، مردان به راحتی به 6 تا 10 نوع تفنگ دسترسی دارند.

بررسی های اخیر نشان می دهد که 94 درصد از مردم خودکشی را یک مشکل بهداشت عمومی قابل پیشگیری می دانند. علاوه بر این، 83 درصد گفتند که علاقه مند به یادگیری در مورد پیشگیری از خودکشی برای کمک به افرادی هستند که قصد خودکشی دارند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط موسسه ملی سلامت روان ایالات متحده، علائم هشدار دهنده خودکشی عبارتند از:

در مورد خودکشی صحبت کنید.

گناه یا شرم.

احساس سنگینی.

برنامه ریزی یا مطالعه در مورد راه های خودکشی.

· انزوا، انزوا و دوری از دوستان و خانواده.

هدیه دادن وسایل مهم و شخصی به اطرافیان.

نوشته و اراده اشخاص حقیقی.

نوسانات خلقی شدید.

تغییر در الگوی خوردن و خوابیدن

افزایش مصرف مواد مخدر یا الکل.

دیدگاهتان را بنویسید