کری پیشکسوت باشگاه پرسپولیس برای استقلال و سپاهان است

کری پیشکسوت باشگاه پرسپولیس برای استقلال و سپاهان است

میتبی محرمی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس و تیم ملی ایران است. با این عذرخواهی و سوالات فراوان از روز پرسپولیس و نتایج اخیرش، با یکی از اسطوره های این باشگاه صحبت کردیم تا نظر این پیشکسوت فوتبال کشورمان را در مورد افت شدید تیم و اتفاقاتی که پیرامون آن رخ داده است جویا شویم. . گفتگوی محرمانه ایران ورزشی را تا انتها بخوانید:

آیا بالاخره توانستید از جراح خود برای پرواز از کیش و مرخص شدن از بیمارستان اجازه بگیرید؟
بله، در هوای برفی و پس از چند ساعت تاخیر موفق به پرواز با آسانسور و ویلچر شدم و با وجود همه سختی ها به تهران بازگشتم.

حالا شرایطی برای راه رفتن پیدا کردی؟
من با واکر راه می روم و فعلا باید فیزیوتراپی بروم و درمانم را در آنجا دنبال کنم تا ببینم وضعیتم چطور خواهد بود و چه زمانی می توانم راه بروم البته احتمالاً پزشکم آب درمانی و تمرینات ویژه و سایر نکات درمانی را از من خواهد گذاشت. دستور کار تا بتوانم سریعتر بهبود پیدا کنم

درباره اشتباه مدافع پرسپولیس در بازی مقابل هواداران که منجر به شکست این تیم شد، چطور؟
خط دفاع اشتباه کرد و متاسفانه گل بدی خوردیم اما راستش را بخواهید با وجود اشتباهی که انجام شد خط دفاعی پرسپولیس یکی از بهترین های ایران است اما شاید در یک مقطعی مدافع ما غافلگیر شد و این کار را کرد. اشتباه .

اما آیا بیرانوند که معمولا در برخی بازی ها چندین موقعیت تک به تک را مسدود می کرد چهره بزرگی نبود؟
یادتان باشد دروازه بان تقریبا بیکار در این بازی رو به سردی می رود تا بیرانوند در دقایق پایانی نتوانست مانع گلزنی این تیم شود.

با شرایط اخیر پرسپولیس همچنان به قهرمانی این تیم امیدواری؟
بله، پرسپولیس در چند بازی اخیر عملکرد چندان خوبی نداشته است، اما هنوز 10 بازی و 30 امتیاز باقی مانده است، بنابراین من بسیار امیدوار هستم و قاطعانه می گویم که قهرمانی برای پرسپولیس تمام نشده است و وجود دارد. شانس نسبتا خوب و یک سوم بازی های باقی مانده. در مجموع در دوران برانکو و استانکو و چند وقت دیگر پرسپولیس مشکل داشت اما با حمایت هواداران و بازسازی تیم برگشت، پس باید از این پرسپولیس حمایت کنیم تا برگردد.

اما به نظر می رسد بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس چه از نظر روحی و چه از نظر فنی اصلا شرایط ایده آلی ندارند؟
من اینطور فکر نمی کنم و فکر نمی کنم حرف زدن فایده ای داشته باشد. مهم این است که مدیریت و کادر فنی و بازیکنان تلاش می کنند و مطمئنا با این تلاش ها دوباره پیشرفت خواهند کرد. در هر صورت حرف من را بپذیرید که پرسپولیس آرام آرام می رسد و دوباره گوی سبقت را می گیرد و قهرمانی را به هوادارانش می دهد. البته باور کنید در این شرایط نمی خواستم مصاحبه کنم و صحبت کنم چون فکر می کنم تیم باید با آرامش به راه خود ادامه دهد، کار خودش را انجام دهد، اگر صحبت می کنم فقط برای کمک به تیم محبوبم است وگرنه من نه تخریب کننده هستم و نه منتقد و فکر می کنم در این شرایط باید از تیم حمایت کرد و اجازه داد بازیکنان و کادر فنی راه موفقیت را طی کنند.

میتبی محرمی: برای حمایت از پرسپولیس اگر لازم باشد با ویلچر به اصفهان می روم/ تیم یاحی آرام آرام آرام قهرمان می شود

در این شرایط واقعا با وجود شرایط بد پرسپولیس از این تیم حمایت می کنید؟
حتي اگر باشگاه بخواهد حتماً حمايت مي‌كنم و باور مي‌كنم حتي اگر باشگاه بخواهد حاضرم با همان ويلچر و واكري كه دارم به اصفهان بروم تا از پرسپوليس حمايت كنم و به بازيكنان اردوي تيم روحيه بدهم و حتي در ورزشگاه نقش جهان ظاهر شوم. و تیمم را تشویق می کنم.

می خواهید در مورد تعطیلی عجیب لیگ صحبت کنید؟
بله قربان، دارم. چرا باید سازمان لیگ و فدراسیون لیگ را برای بازی دوستانه تعطیل کنند؟

اما سازمان لیگ اعلام کرد که دیدار سپاهان و زنیت از ابتدای فصل هماهنگ شده و سایر تیم ها در جریان آن قرار گرفته اند!
یعنی به خاطر فیفا بود یا بازی های آسیایی که لیگ را تعطیل کردند؟ مشخص است چون آقای تاج و مدیرعامل سپاهان خیلی به هم نزدیک هستند و در نهایت به توافق رسیدند که بازی سپاهان و زنیت برگزار شود، این در حالی است که لیگ ما برای مدت نسبتا طولانی تعطیل شده و تیم های دیگر متحمل ضرر زیادی می شوند. در این میان نمی دانم چگونه اعتراض سایر تیم ها و مدیران باشگاه پرسپولیس نادیده گرفته می شود، البته این تنها انتقاد من به سازمان لیگ و فدراسیون نیست. چرا باید بازی استقلال و پیکان یک روز به تعویق بیفتد و چمن ورزشگاه تستگرد که مخصوص پاس تهران بود پوشش داده نشود تا بازی استقلال و پیکان به روز بعد منتقل شود. در حالی که همین چند روز پیش شاهد بودیم که بازی خیبر خرم آباد در برف و باران برگزار شد و مسئولان با قاشق و ملاقه و هر وسیله دیگری برف ورزشگاه را پاکسازی کردند و مسابقه برگزار شد. در این میان باید بگویم که آقای تاج برای خودش برنامه ریزی می کند و واقعا باید پرسید سازمان لیگ چه می کند. جدا از مسائلی که گفتم در فوتبال ما اتفاقات زیادی می افتد که حرفی برای گفتن نیست. مثلا سرمربی استقلال به زبان پرتغالی چیزی می گوید که من واقعاً نمی دانم چه بگویم، همچنین جالب است که یک بازیکن استقلالی که در پرتغال بازی می کرد صحبت می کرد که نمی داند مربی اش چه می گوید و در پرتغال بود اما نگفت. پرتغالی یاد بگیر اصلا مهدی طارمی یا بقیه بازیکنان ما که در پرتغال بازی می کردند چطور پرتغالی یاد گرفتند اما بازیکن استقلال نمی فهمد مربی به او چه می گوید. بروید ببینید سرمربی استقلال چه می گوید که باعث ناراحتی خیلی ها به خصوص مربیان تیم های دیگر شده است. همه می دانند که هر مربی یا بازیکنی که به کشور دیگری می رود باید زبان را یاد بگیرد تا موفق شود.

فکر می کردی پرسپولیس به هوادار ببازد؟
فکر می کنم کادر فنی پرسپولیس تیم هواداران را خوب آنالیز نکردند در حالی که پرسپولیس را خیلی خوب آنالیز کردند و واقعاً با فشار قوی اجازه ندادند بازی پرسپولیس شکل بگیرد. البته در مورد حضور هواداران در ورزشگاه هم با سازمان لیگ صحبت می کنم که چرا اجازه می دهند بازی سپاهان با درصد بیشتری از هواداران برگزار شود، اما اینجا فقط به 5 هزار نفر اجازه می دهند که به ورزشگاه بروند. بازی پرسپولیس و حمایت از تیم محبوبشان. آنها مسابقات پرسپولیس را در روز تعطیل و در زمان مناسب برگزار نمی کنند تا بتواند از ظرفیت هوادارانش استفاده کند. اگر اینطور است، بگذارید پرسپولیس بازی هایش را در ورزشگاه خودش یعنی استادیوم کاظمی انجام دهد. ورزشگاهی 10 هزار نفری و با بازی در این ورزشگاه حداقل پرسپولیس مجبور به پرداخت اجاره بهای ورزشگاه آزادی نخواهد شد.

به نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی خوشبین هستید؟
پرسپولیس شوکه شد و من به برد مقابل سپاهان خوشبین هستم. به طور کلی تیم های بسیار بزرگی مانند لیورپول ممکن است در مقطعی دچار مشکل شوند و ما باید از آنها درس بگیریم. با تمام این تفاسیر معتقدم یحیی کار خود را بلد است و هواداران باید در این شرایط از تیم او حمایت کنند زیرا در روزهای خوب و نتیجه گیری که همه چیز عالی است و در شرایط سخت تیم نیاز به حمایت دارد. بنابراین پرسپولیسی ها که جزو بهترین هواداران هستند باید از تیم خود حمایت کنند تا پرسپولیس هم در جام حذفی و هم لیگ خیلی جدی برای قهرمانی برود.

دیدگاهتان را بنویسید