کری پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در استقلال است

کری پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در استقلال است

ناصر ابراهیمی درباره دربی پرسپولیس و استقلال گفت: بازی این دو تیم بیش از نیم قرن است که هیجان انگیز است. از زمانی که دو تیم با نام های تاج و شاهین بازی می کردند تا امروز که استقلال و پرسپولیس هستند، این دیدار حساسیت های خود را دارد. من خودم در 13 دربی شرکت کرده ام. حساسیت این مسابقه عجیب است.

وی ادامه داد: مربیان هر دو تیم بدون استثنا در رختکن یک جمله به بازیکنان می گویند و این جمله این است که باخت به هیچ تیمی مشکلی ندارد اما در رختکن به حریف نباخت. . در هر صورت برای هواداران هر دو تیم پیروزی در این دیدار بسیار مهمتر از قهرمانی است، اگر مدیران عامل حساس نباشند و برای هم نخوانند می توان امیدوار بود که دربی زیبا را شاهد باشیم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به شرایط فنی و تاکتیکی پرسپولیس قبل از دربی گفت: به نظر من در خط هافبک هر تیمی نسبت به دیگری قدرت دارد و به تیم مقابل اجازه خودنمایی نمی دهد و عملکرد خوبی دارد. عملکرد توپ می تواند برنده بازی باشد. از گذشته تاکنون شرایط دو تیم در جدول هرگز تیم برنده دربی را مشخص نکرده است چرا که در مقاطعی موقعیت بهتری برای این تیم وجود داشت اما به دلیل برخی مشکلات و شرایط روحی و روانی، او از بازی منصرف شد. بازی؛ پس می توان گفت پرسپولیس با توجه به اینکه در جدول نسبت به استقلال جایگاه بهتری دارد، شانس بیشتری برای قهرمانی دارد.

وی در خصوص دربی های خاطره انگیز نیز افزود: یکی از دربی های به یاد ماندنی، دیداری بود که استقلال در دقیقه اول گل اول را زد یا در بازی دیگر پرسپولیس در پنج دقیقه اول گل زد. با این حال این بازی اصلا قابل پیش بینی نیست. با تیم 9 نفره پرسپولیس به استقلال نباختیم و بازی مساوی شد یا در بازی دیگر اکبرپور در دقیقه 88 فرار کرد و گل پیروزی را به ثمر رساند تا استقلال یک بر صفر به پیروزی برسد.

ستاره سابق فوتبال ایران گفت: پرسپولیس و استقلال بازیکنان جدیدی دارند; هر دو تیم بازیکنان خوب و باکیفیتی دارند و کادرفنی هر دو تیم بسیار خوب است. من به مجیدی و گل محمدی ایمان کامل دارم. گل محمدی، مطهری، پیروانی و کریم باقری در پرسپولیس حضور دارند. فرهاد مجیدی و بیژن طاهری نیز در استقلال حضور دارند.

پیکسوت از تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فقط می گویم توان فنی دو تیم تقریبا برابر است. برد در این دربی خیلی سخت است. پرسپولیس در صورت پیروزی دوش به دوش برای قهرمانی رقیب سپاهان خواهد بود و استقلال در صورت قهرمانی جزو سه تیم برتر جدول خواهد بود.

وی با اشاره به تاثیر حضور تماشاگران در ورزشگاه ها گفت: اکنون در اکثر کشورهای مطرح دنیا شاهد حضور هواداران هستیم اما سیاست ورزشی این بود که دربی در شرایط فعلی بدون تماشاگر برگزار شود اما فکر می کنم اگر این بازی با حضور تماشاگران برگزار شد، انتظار می رفت که بازی از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: سیدجلال نیز در این بازی حضور نخواهد داشت اما اگر می توانست با تجربه فراوانی که داشت می توانست خط دفاعی پرسپولیس را هدایت کند و در مواقع حساس نیز بازیکنان داخل زمین را هدایت کند. با این حال بازیکنی مثل وحید امیری مثل آچار فرانسه می تواند در هر پستی که سرمربی بخواهد بازی کند. در این بازی نیز سیستم تعیین کننده نیست و شرح وظایف بازیکنان همان چیزی است که می تواند باعث شود تیم در طول بازی بهتر از حریف خود عمل کند و در پایان به سه امتیاز برسد.

دیدگاهتان را بنویسید