کسانی که اسلحه به دست گرفتند طلب بخشش می کنند


ساعت: 23:01
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893966

رهبر جنبش صدر عراق عصر امروز سه شنبه ضمن انتقاد از کسانی که در ناآرامی های اخیر در این کشور دست به سلاح بردند، از خداوند طلب آمرزش کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق شامگاه سه شنبه تاکید کرد که «خداوند شهدای انقلاب صلح آمیز را بیامرزد».

رهبر جنبش صدر با انتشار توییتی در صفحه توئیتر خود ضمن آرزوی صبر برای خانواده‌های قربانیان و شفای عاجل برای مجروحان، از مسئولان خواست بدون هیچ تردیدی به احقاق حقوق خود بپردازند.

وی همچنین تاکید کرد: از خداوند متعال برای کسانی که اسلحه به دست گرفتند طلب عفو می کنیم. همچنین از آنها می خواهم که طلب بخشش کنند و در آینده این کار را نکنند.»

در همین حال، خبرگزاری فرانسه شامگاه دوشنبه گزارش داد که تعداد کشته شدگان ناآرامی های بغداد به هشت نفر رسیده است. مراکز درمانی عراق نیز از زخمی شدن دست کم 85 نفر در درگیری های امروز خبر دادند.

الصدر ظهر امروز درباره تماس با رهبران سیاسی عراق گفت: هیچ تماسی با گروه های سیاسی وجود ندارد. من سیاست را برای همیشه ترک کرده ام و دیگر وارد آن نمی شوم.

وی همچنین تاکید کرد: من مطیع دستورات مرجعم جناب آقای حائری هستم.

آیت الله سیدکاظم حسینی خیری از مراجع شیعه عراق دیروز اعلام کرد که به دلیل ناتوانی جسمی و بیماری از مرجعیت شیعه کناره گیری می کند و پیروان خود و شیعیان را به پیروی و اطاعت از حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دعوت کرد. او شایسته ترین مرد برای رهبری بود، امت اسلام را شناختند.

آیت الله خیری همچنین خطاب به مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق که پس از انتخابات عراق و طرح مطالبات غیرقانونی، خواستار انحلال مجلس برای جلوگیری از انتخاب نخست وزیر شد، گفت: هرکسی که می خواهد استفاده کند. اسامی دو شهید صدر او از صدرها نیست که بین مردم عراق اختلاف ایجاد کند و با اینکه فاقد درجه اجتهاد و سایر شرایط لازم است، می خواهد رهبری شریعت را به دست گیرد.

پس از انتشار این بیانیه، مقتدی صدر نیز با انتشار بیانیه ای مدعی شد که از دنیای سیاست کناره گیری خواهد کرد. پس از این اظهار نظر صدر، کانال ها و سایت های نزدیک به این جریان بسته شد. دفتر صدر همچنین از تمامی حامیان وی خواست که به هیچ وجه در امور سیاسی دخالت نکنند و از طرف جنبش صدر هیچ شعار و سخنی نگویند.

البته برخی از مسئولان این جریان مدعی شدند که سایت‌ها و کانال‌های جعلی دیگری که خود را وابسته به جریان صدر معرفی می‌کنند، با تحریک حامیان این جریان به شورش در بغداد و چند استان عراق، سعی در بحرانی کردن اوضاع این کشور دارند.

بلافاصله پس از انتشار بیانیه مقتدی، شورشیان طرفدار صدر تظاهرات و تجمعات خود را در بغداد آغاز کردند. این تجمعات در چند استان دیگر عراق نیز برگزار شد.

رهبر جنبش صدر امروز با حضور در نشست خبری در نجف اشرف از مردم این کشور به خاطر حوادث دو روز گذشته عراق عذرخواهی کرد و برای حامیان خود ضرب الاجلی برای خروج از تحصن تعیین کرد. پس از آن خروج هواداران او آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید