قاطعانه علیه کسانی که به مقدسات توهین می کنند و امنیت را نقض می کنند / با کمک مردم دست مفسدان را کوتاه می کنیم


ساعت: 18:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۹
کد خبر: 1910038

رئیس قوه قضائیه در دیدار با اهالی خراسان جنوبی؛

حجت الاسلام محسنی آژه ای گفت: از کسانی که در رده های پایین هستند و امنیت مردم را زیر پا گذاشته و به مقدسات توهین کرده اند نمی گذریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقحجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی آژه ای رئیس قوه قضائیه ظهر امروز در دیدار اقشار مختلف مردم استان خراسان جنوبی اظهار داشت: هدفی جز خدمت به مردم و اسلام نداریم و ما آمده‌ایم تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم انجام می‌دهیم و این برای محقق مهم است، نمی‌شود جز اینکه مردم و دولت یکی هستند و همدلی و اتحاد داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: هر یک از ما ضابطان باید نسبت به اصلاح کاستی های خود و زیردستان اقدام کنیم و مراقب باشیم که در گفتار و عمل خود چقدر صداقت داریم.


ما مصمم هستیم که دست مفسدان را کوتاه کنیم

رئیس قوه قضائیه گفت: ما در قوه قضائیه مصمم هستیم با کمک مردم دست مفسدان را کوتاه کنیم و متعهد هستیم که در هیچ حوزه ای اعم از اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فسادی وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژعی افزود: مصمم هستیم با موانع و ریشه های فساد مقابله کنیم و با کسانی که می خواهند از موضع قدرت به مردم ظلم کنند یا با تقلب به اهداف خود برسند مقابله کنیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ما در قوه قضائیه تلاش می کنیم با کمک مردم در نواحی خود و سایر حوزه هایی که قانوناً مسئولیت آن را داریم شفافیت و روشنگری را ایجاد کنیم. باید توجه داشت که گفتن این سخنان آسان است اما عمل به آن آسان نیست و این نیاز به روحیه جهادی و انقلابی دارد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: باید دست به دست هم دهیم و واقعیت ها را روشن کنیم و توجه داشته باشیم که یکی از مسائل مهم و اولویت دار ما شناخت نقاط ضعف و اقدام برای رفع نقاط ضعف است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی گفت: با توجه به اغتشاشات اخیر اگرچه در جریانات اخیر خساراتی داشتیم اما بعد از این موارد قطعاً می توانیم جهشی داشته باشیم به شرطی که با شناسایی این اغتشاشات به فرصت تبدیل شود. و حذف در نقاط ضعیف.



دشمن قدرت بازدارندگی ایران را می شناسد

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز دشمنان به قدرت بازدارندگی ایران اسلامی در عرصه های مختلف پی برده اند، گفت: امروز دشمن بی تدبیر شده و جنگ ترکیبی را علیه مردم ما در پیش گرفته و سعی در ایجاد ارتباط بین عناصر تروریستی ضدانقلاب کرده است. و گروه بندی می کند و به موازات عملیات روانی تلاش می کند دایره محاصره اقتصادی خود را بر مردم ایران تنگ کند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: در موارد اخیر برخی به این تصور نادرست رسیده اند که مردم ما ارزش های دینی و ملی خود را کنار می گذارند. بر همین اساس برخی از چهره ها فریب خورده و حرص خوردند اما بعد از یکی دو هفته از این موارد متوجه شدند مردم ما مذهبی هستند و ارزش های خود را رها نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی بیان کرد: در جریان موارد اخیر عده ای حیا و انسانیت را کنار گذاشته و رفتارهای گستاخانه ای داشتند و سخنانی را که مصداق فحاشی است بیان کردند و فکر کردند همه چیز تمام شده است. در این میان متأسفانه عده ای نیز تحت تأثیر قرار گرفتند و فکر می کردند که مردم دست از دین و انقلاب برمی دارند.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه در شرایط جنگ تلفیقی تحمیلی از سوی دشمن، وظایف و مسئولیت های ما سنگین تر است، گفت: مردم محترم مطمئن باشید عوامل و عاملان اصلی پرونده های اخیر را بر اساس قانون پیگیری و مجازات خواهیم کرد. و از کسانی که مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کرده اند کوتاه نخواهیم آمد و با هر عنوان مجرمانه ای که در قانون دارند به پرونده آنها رسیدگی خواهیم کرد و با آنها تدابیر سختگیرانه ای خواهیم کرد.


ما کسانی را که امنیت مردم را زیر پا گذاشته اند آزاد نخواهیم کرد

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: از کسانی که در رده های پایین تر هستند و امنیت مردم را زیر پا گذاشته و حرم ها را هتک حرمت کرده اند عبور نمی کنیم. اما ما نمی خواهیم در این مورد احساساتی و احساساتی شویم و اینطوری خدای ناکرده یک انسان بی گناه یا بی گناه آسیب ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی اظهار داشت: قوه قضائیه با همکاری سایر دستگاه ها و مسئولان ذیربط تلاش می کند در پرونده های اخیر انشقاق را انجام دهد تا حجت برای همه ختم شود. اگر بپذیرید که در اوایل قیام ها برخی از عناصری که می توانستند مجازات قانونی داشته باشند مجازات شدند، شاید برای برخی از افراد جامعه ابعاد پرونده های اخیر روشن نبود و استدلال می کردند که جمهوری اسلامی ایران و ایرادات را برنمی تابد، اما امروز اکثریت اقشار مختلف مردم حتی گاهی با سرزنش، از ما در قوه قضائیه با قاطعیت به پرونده این عناصر رسیدگی می کنند و از این ملامت ناراحت نیستیم و خوشحالیم که موارد برای همه روشن شده است. .

رئیس قوه قضاییه در پایان تاکید کرد: برخی مسائل در استان خراسان جنوبی از اولویت بالاتری برخوردار است که در این زمینه باید به امنیت سرمایه گذاری ها و ایجاد اشتغال برای جوانان اشاره کرد.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین عبادی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن از پیشرفت انقلاب اسلامی به شدت عصبانی است، گفت: دشمنان، که تاکنون همه گزینه ها را علیه جمهوری اسلامی ایران امتحان کرده اند، در این چند وقت اخیر نیز متحمل ضایعه ای مظلوم شده اند.


رهشانی از آزادی خواهان کشور نیز بر برخورد قاطع قوه قضائیه با عوامل اصلی اغتشاشات اخیر تاکید کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به بیان برخی از دغدغه های خانواده شهدا پرداخت و گفت: متاسفانه هیچ مسئولی در خصوص دریافت غرامت جنگی در دوران اسارت به صورت شفاف و شفاف اظهار نظر نکرده است.


حجت الاسلام والمسلمین مختاری نماینده روحانیون استان خراسان جنوبی نیز عدالت را مبنای اصلی حفظ همه نظام ها دانست و گفت: در دوره اخیر شاهدیم که تقوا و عزم یک رئیس قوه قضائیه در امور مختلف امیدها را برای تعمیق و توسعه عدالت در کشور افزایش داد. مردم انتظار دارند که اغتشاشات اخیر باعث سستی در تدوین قوانین مربوط به حجاب و عفاف نشود. مردم انتظار دارند که مبارزه با فساد، رانت، تبعیض و سوء استفاده جدی تر از گذشته ادامه یابد.

مولوی عبداللهی از علمای اهل سنت خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه وحدت و انسجام بین شیعه و سنی در استان خراسان جنوبی بسیار قوی است، گفت: بر حفظ وحدت و برادری مسلمانان تاکید ویژه داریم و هستیم. در این راستا گام بردارد.

وی تصریح کرد: خدمات زیادی در جمهوری اسلامی ارائه می شود و دورافتاده ترین روستاهای کشور از همه امکانات برخوردار هستند اما مشکلات معیشتی و اقتصادی وجود دارد که باعث سوء استفاده دشمنان می شود.


دیانی نماینده معلمان دانشگاه های استان خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: تحول بنیادین دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی و سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه موجب افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی شده است. .

وی در ادامه بر لزوم بهره گیری قوه قضائیه از نظرات نخبگان علمی و حوزوی برای کاهش جرایم و بزهکاری در کشور تاکید کرد.

افضلی نماینده عشایر خراسان جنوبی نیز در این مراسم به بیان مشکلات و مسائل عشایر این استان پرداخت و پیشنهاداتی را در راستای واردات و صادرات دام و احیای مراتع و باغات ارائه کرد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید