حریم خصوصی مردم حفظ شود/با متخلفان و مفسدان قاطعانه برخورد شود

حریم خصوصی مردم حفظ شود/با متخلفان و مفسدان قاطعانه برخورد شود

روز جدید رئیس قوه قضائیه گفت: در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه می‌خواهیم به حفظ حریم خصوصی افراد، جلوگیری از افشای اسرار و پذیرش عذرخواهی متخلف و دادن فرصت جبران و در عین حال برخورد با متخلفان توجه کنیم. و افراد مفسد با تدبیر، قاطعانه و آموزنده عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژی در دیدار با مدیران مرکز اطلاعات و پدافند پزشکی قانونی، ایام محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت: ویژگی نظام اسلامی رشد و ارتقای انسانهای پاک و نیکو است و منافقان و بدخواهان مانند معاویه و یزید رسوا می شوند و فطرتشان آشکار می شود. قبلا با چهره دیگری ظاهر می شدند اما امروز بی احترامی می کنند.

رئیس دادگاه با اشاره به نقش قوه قضائیه در حفظ سلامت جامعه و همه نهادهای دولتی، تصریح کرد: نقش قوه قضائیه در سلامت جامعه و همه نهادهای دولتی ضروری است. بر این اساس نقش و تأثیر مرکز حراست و اطلاع رسانی قوه قضائیه نقشی بی بدیل در تعالی و رشد این توان و حراست مجموعه است.

شناسایی و انسداد منابع فساد و آسیب در دستگاه قضایی

رئیس قوه قضائیه با اشاره به جدیت و اهمیت مسئولیت مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه باید از شأن و جایگاه دستگاه قضایی و همچنین صیانت کند. تک تک کارکنان این نظام اعم از قضات و مسئولان نه تنها باید منابع فساد و آسیب را در نظام شناسایی و مسدود کند، بلکه باید نسبت به کوچکترین آسیبی به جایگاه قوه قضائیه و قضات و مسئولان آن حساس باشد. به دنبال راه حلی برای حذف آنها باشید.

وی تصریح کرد: بالاترین و مهمتر از دو مقوله فوق کمال قوه قضائیه و ضابطان آن است. این بدان معناست که حتی با شناسایی و رفع خسارات، کار سیستم حفاظتی و اطلاعاتی به پایان نمی رسد، بلکه برای بهبود و رشد قوه قضائیه در ابعاد مختلف باید برنامه راهبردی و مدون ارائه و به آن عمل شود.

رئیس قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد: مرکز حفاظت و اطلاع رسانی قوه قضائیه باید از ظرفیت سایر دستگاه های قوه قضائیه و کارکنان ستاد قوه قضائیه برای انجام وظایف خطیر خود از جمله شناسایی و رفع خسارات و برنامه ریزی برای انجام وظایف خطیر خود استفاده کند. تعالی و رشد قضایی

جلوگیری از افشای اسرار و پذیرش عذرخواهی از طرف مقصر باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با تلاوت آیه 34 صحیفه سجادیه و اهمیت حجاب و کتمان تخلفات اظهار داشت: در مرکز حفاظت و اطلاع رسانی قوه قضائیه می خواهیم با رعایت موازین اسلامی و انسانی و در عین حال توجه به مسائل، کارها را جلو ببریم. حفظ حریم خصوصی مردم، کتمان عیوب مؤمنان، جلوگیری از افشای اسرار، حفظ نیروی انسانی و پذیرش عذر خاطی و دادن فرصت جبران، ضمن برخورد خردمندانه، قاطع و آموزنده با خطاکاران و مفسدان.

وی تصریح کرد: به عبارتی در مرکز اطلاعات و حراست قوه قضاییه به دنبال شناسایی و کشف تخلفات و جرایم بر اساس آموزه های اسلامی کتمان و کتمان تخلف هستیم. ادغام این موضوعات یک کار خطیر و حساس است.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه کار مجموعه امنیتی – اطلاعاتی قوه قضائیه از جهاتی جدیتر و مهمتر از کار سایر کارکنان و نهادهای نظارتی – امنیتی است، رو به روسای این مرکز کرد و گفت: شما باید موارد و مسئولیت ها را در کانون به بهترین نحو ممکن انجام دهد.» از خداوند حفاظت و اطلاعات را از دستگاه قضایی بخواهید و به عقل خود رجوع کنید و اصول و قواعد داشته باشید و در کارهای سخت و دشوار مشورت بگیرید.

حفاظت و نگهداری پایدار از سرمایه انسانی و دارایی های سیستم قضایی

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در سخنانی اولویت های این مرکز را در راستای اجرای بخشنامه های اخیر قوه قضائیه برشمرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به قوه قضائیه فرمودند: «تقویت پایه‌های مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه»، «نظارت هوشمند، همه‌جانبه، پایدار، همگانی و مؤثر در تمامی حوزه‌های مرتبط با قوه قضائیه». “، “حفاظت و حمایت پایدار از سرمایه های انسانی و دارایی های قوه قضائیه”، “ارتقای سلامت اداری و قضایی و مبارزه با فساد با شناسایی تنگناها، مفاسد، آسیب ها و فرصت ها”، “توجه به نیروی انسانی به عنوان سرمایه ارزشمند قوه قضاییه”. همچنین «استفاده از نظرات نخبگان علمی و کارشناسان از جمله اولویت‌های مرکز اطلاعات و حفاظت قضایی مطابق با آخرین رهنمودهای مقام معظم رهبری خطاب به قوه قضائیه و همچنین سیاست های رئیس قوه قضائیه.

در این جلسه رئیس دیوان عالی کشور، معاونت منابع انسانی و فرهنگی قوه قضائیه و همچنین معاونان «هماهنگی»، «اطلاع رسانی» و «حفاظت» مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به بیان دیدگاه ها و دیدگاه های خود در زمینه مبارزه با فساد، اصلاح ساختارهای فاسد و چگونگی حفاظت از نیروی انسانی دستگاه قضایی پرداختند.

معاون هماهنگ کننده مرکز اطلاعات و حراست قوه قضائیه نیز در این جلسه با اشاره به راهکارها و رویکردهای این مرکز در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با فساد در دستگاه قضایی، اقدامات انجام شده را برای شناسایی و شناسایی موانع فساد را ببندید.

نیروی انسانی قوه قضاییه سرمایه اصلی قوه قضائیه است

معاون اطلاع رسانی مرکز دفاع و اطلاعات قوه قضاییه نیز در این نشست به تشریح برخی اقدامات عملیاتی و اطلاعاتی برای مقابله با فساد در دستگاه قضایی پرداخت و گفت: نیروی انسانی دستگاه قضایی سرمایه اصلی دستگاه قضایی محسوب می شود. . قوه قضائیه؛ اعتقاد راسخ ما در مرکز اطلاعات و حفاظت قضایی این است که حفاظت حرف اول را می زند.

همچنین معاون دفاعی مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل موفقیت سازمان ها در دستیابی به اهداف مورد نظر خود، وجود نیروی انسانی توانمند و اثربخش است که حفاظت از آنها یکی از مواردی است که بنابراین به مرکز حفاظت و اطلاعات نیاز دارد. اطلاعات قوه قضائیه توجه ویژه ای به این امر دارد و با بهره گیری از فرمایشات و دیدگاه های رئیس قوه قضائیه با درایت و اقتدار با مسئولان برخورد می کند. با دلسوزی و اولویت دادن به رویکرد پیشگیرانه و پزشکی.

در این نشست گزارش تصویری از نتایج و دستاوردهای اصلی مرکز اطلاعات و حراست قوه قضائیه در یک سال گذشته ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید