کسانی که پرچم کشور را به آتش می کشند قطعا مردم عادی نیستند/ رفتار قانونمند با شورشیان و افراد خشن ضروری است.


ساعت: 23:13
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898858

حجت الاسلام «عزت شیخ» عالم اهل سنت و مدیر مدرسه علمیه محمدیه تلاش با بیان اینکه کسانی که پرچم کشور یا قرآن را به آتش می کشند قطعا مردم عادی نیستند، گفت: اینها فرصت طلبانی هستند که قصد سوء استفاده دارند. در غیر این صورت اعتراض مردم به آیین های ملی مانند پرچم که هویت ملت است توهین نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام عزت شیخ در گفتگو با ۸دی با بیان اینکه اضطراب ناشی از ناامنی کشور اظهار داشت: نباید با مخالفان مردم و نظام دست به کار غیرقانونی و ضداجتماعی بزنیم بلکه باید پایبند باشیم. طبق قانون و منتظر شفاف سازی از سوی مقامات مربوطه باشیم.

محمدیه عالم اهل سنت و مدیر حوزه علمیه با بیان اینکه جامعه زمانی موفق می شود که همه امور خود را بر اساس فرهنگ صحیح انجام دهد، افزود: کارهای غیراخلاقی و بی فرهنگی و آشوب در هیچ جامعه ای زیبا نیست.

وی با اشاره به اینکه کسانی که پرچم کشور یا قرآن را به آتش می کشند قطعا مردم عادی نیستند، ادامه داد: آنها افراد فرصت طلبی هستند که قصد سوء استفاده دارند وگرنه معترضان به شعائر ملی مانند پرچم که هویت است توهین نمی کنند. از ملت

این روحانی اهل سنت با تاکید بر اینکه هر کشوری نمادی دارد و حفظ قداست این نماد ضروری است، گفت: مردم عادی چنین رفتاری از خود نشان نمی دهند و این افراد ناآگاه هستند و یا توسط دشمنان خارجی تحریک می شوند.

وی با بیان لزوم اجرای رفتارهای قانونمند با اغتشاشگران و افراد خشن گفت: بسیاری منتظر سوء استفاده از شرایط موجود هستند و نیروهای امنیتی و انتظامی باید برای کنترل اوضاع از این حرکات غیراخلاقی و بی فرهنگی جلوگیری کنند.

عزت شیخ با اشاره به اینکه همه کشورهای دنیا قوانینی برای کنترل چنین مواردی دارند، گفت: ابتدا باید با معترضان تعامل و مدارا کرد و اگر نتیجه نداد باید اقدامات پیشگیرانه مناسب برای جلوگیری از بدرفتاری و در نتیجه بی عدالتی انجام شود.

نماینده مجلس همگرایی مذاهب اسلامی با بیان اینکه معترضان باید آرامش جامعه و امنیت کشور را در نظر داشته باشند، افزود: هیچ مشکلی با هرج و مرج و اینگونه اقدامات حل نمی شود، بلکه باید راه حل مناسبی داشته باشد. برای هر مشکلی پیشنهاد می شود و با دلسوزان و مسئولین ذیربط برای حل آن همکاری می شود و با افرادی که قصد تشدید مشکلات را دارند نیز برخورد فرهنگی و در صورت لزوم با دولت برای تحت کنترل درآوردن اوضاع صورت گیرد.

وی تاکید کرد: اعتراضات باید به صورت مسالمت آمیز و در چارچوب قانون و با رعایت شعائر دینی، مذهبی و ملی انجام شود تا راه حل مناسبی برای حل مشکلات پیدا شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید