کشاورزان سیل زده کهگیلویه و ببیراحمد تحت حمایت هستند


ساعت: 16:03
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891999

بهنام فرح بخش در خصوص پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده از سیل توضیحاتی ارائه کرد و گفت: کشاورزانی که محصولاتشان بیمه است پس از بررسی میزان خسارت کمک خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهنام فرح بخش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، در خصوص نوع حمایت بانک کشاورزی از کشاورزان سیل زده کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشاورزانی که متحمل خسارت شده اند دو وضعیت دارند، در در یک مورد کشاورزان بیمه شده و برای محصولات خود اقدام به خرید بیمه کردند که بر اساس این بیمه نامه خسارات وارده به کشاورزان ارزیابی شد تا پرداخت خسارت بر اساس بیمه خریداری شده جبران شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزانی که محصولات خود را بیمه نخریدند تحت حمایت صندوق بیمه نیستند، گفت: این افراد از طریق ستاد بحران بیمه می شوند و وام های اعطایی سیل پس از شناسایی بانک های فعال کمک خواهند کرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال های اخیر کشاورزانی که بیمه داشتند از صندوق بیمه کشاورزی خسارت دریافت کردند، ادامه داد: بر اساس بیمه نامه خریداری شده، نوع بیمه، پرداخت خسارت انجام می شود. که در سال جاری 90 هزار بیمه نامه در بخشهای مختلف صادر شده است بنابراین در زمینه زیان کشاورزی نیز با برآوردهای انجام شده درصد زیان بررسی می شود.

فرح بخش افزود: پس از وقوع سیل، خسارت‌های مربوط به بخش‌هایی که نزد ما بیمه شده بود، هدف‌گذاری و بررسی شد و تمامی آژانس‌های بیمه استان فعال بودند و افرادی که برای پیگیری خسارت اقدام کردند، پرونده‌شان تشکیل و در حال بررسی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید