4 طرح محلی برای حمایت از زنان در کهگیلویه و ببیراحمد اجرا می شود


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907471

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نگاه ویژه این حوزه به توانمندسازی و اشتغال بانوان گفت: 4 طرح بومی حمایت از بانوان در استان در حال اجراست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، آنها در جامعه ای از لایه های مختلف با شرایط کاری متفاوت زندگی می کنند و هر کدام به نوبه خود نقش آفرینی می کنند، یکی از لایه هایی که به دلیل شرایط مختلف نیازمند توجه و حمایت هستند. سرپرست خانواده

زنان سرپرست خانوار زنانی هستند که وظیفه تامین معاش مادی و معنوی خود و اعضای خانواده را بر عهده دارند. این گروه از زنان عمدتاً شامل زنان مطلقه، همسران مردان معتاد، همسران مردان زندانی، زنان خودسرپرست و همسران مردان معلول هستند و به همین دلیل باید به این قشر از جامعه توجه بیشتری شود.

این قشر از جامعه در حوزه های مختلف از جمله مسائل اقتصادی معیشتی و اشتغال، تحصیل و مهارت، خانواده و مسائل بهداشتی با چالش ها و نیازهایی روبرو هستند و باید به این موارد توجه داشت که در این راستا توانمندسازی و آموزش آنها یکی است. . یکی از راه های تحقق خواسته های آنهاست.


9a5bc43d edfb 4958 9f75 7d1187fbbf7f خبر خاکستری

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده شهرستان کوگیلوجه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس گفت: برنامه های متعددی در ادارات مختلف برای حمایت از بانوان داریم.

مدبرنژاد به سند تدوین راهبردی زنان اشاره کرد و گفت: این سند بر اساس بهترین سیاست ها در قالب هفت کارگروه جمعیت، کسب و کار پایدار، الگوی سوم زنان، حقوق و مسئولیت های زنان، تحکیم خانواده، زندگی عفیفانه تدوین شده است. و نشاط اجتماعی که کارشناسان مسائل زنان در استانداری ها موظفند در قالب این کارگروه ها ضمن تشکیل شورای اندیشمندان حوزه زنان و خانواده در شهرستان خود برنامه ها را تشکیل و اجرا کنند.

d4552b11 2aa9 4a0b 99aa ce6f5522d61f خبر خاکستری

وی گفت: در سطح استان بر اساس ظرفیت بانوان متخصص در استان، اتاق فکر زنان و خانواده تشکیل و مقدمات آن فراهم شده است.

وی به تفاهم نامه همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با استانداری کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه در مرحله اول 42 زن سرپرست خانوار متقاضی اشتغال زایی و زنان کارآفرین شدند. که قصد ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار را دارند.» شناسایی و جهت دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.

وی به طرح های بومی توانمندسازی زنان در استان اشاره کرد و گفت: 4 طرح بومی برای حمایت از زنان نیازمند در استان راه اندازی شده و شهرک چرام به عنوان طرح پایلوت انتخاب شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان چرام دارای بیش از 100 روستا با دو بخش مرکزی و سرفاریاب است و اولین طرحی که در این شهرستان راه اندازی شده طرح توانمندسازی مشاغل خانگی با محوریت زنان است. و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آموزش مهارت های کسب و کار را در 13 روستا به عنوان محل تجمع خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: توانمندسازی زنان در عرصه کسب و کار فرآیندی است که در کنار آموزش، فراهم آوردن شرایط و شرایط فروش این محصولات زنانه نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری به 3 طرح دیگر کلیدی در حوزه زنان از جمله توانمندسازی زنان در حوزه بهداشت و درمان، غنی سازی روابط زوجین و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: ساخت و ساز بازارچه ویژه فروش محصولات صنعتی دستفروشی بانوان شهر یاسوج به همت سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و شهرداری است که با احداث این بازار غرفه هایی در اختیار بانوان قرار می گیرد. به ویژه زنان سرپرست خانوارهای کارآفرین، تا بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

وی افزود: در شهرستان های مختلف شناسایی زنان سرپرست خانوار رصد می شود و در این راستا زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند نیز مورد توجه است.

این مسئول در پایان گفت: اجرای برنامه مسابقات ورزشی ویژه بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی به همت اداره کل ورزش و جوانان استان در روز اول آبان ماه روز ورزش بانوان یکی از برنامه ها بود. و این برنامه با استقبال بسیار خوب زنان شاغل مواجه شد و برنامه های مختلف دارت، طناب کشی و غربالگری سرطان سینه برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید