کشف جانشین غیرمنتظره لوکادیا در پرسپولیس

کشف جانشین غیرمنتظره لوکادیا در پرسپولیس

کسانی که فوتبال را جدی‌تر دنبال می‌کنند می‌دانند که ایستادن پشت پنالتی در فضای ورزشگاه نقش جهان در دو نوبت چقدر سخت و دشوار است و چه ظرفیت ذهنی بالایی می‌خواهد. کاری که جورجی گلچیانی با خیالی آسوده انجام داد و پنالتی های تعیین کننده بازی را به ثمر رساند، نقش انکارناپذیری در برد شیرین پرسپولیس داشت. مخصوصا پنالتی اول که اگر تبدیل به گل نمی شد با روحیه سرخپوشان می توانست سرنوشت دیگری را رقم بزند.

گلسیانی که بدون شک یکی از ارکان موفقیت خط دفاعی پرسپولیس در لیگ بیست و دوم بوده و در 21 بازی لیگ بار سنگین خط دفاعی را به دوش کشیده است، در دیدار مقابل سپاهان ثابت کرد که چه نقش ویژه ای در نجات یحیی گل محمدی داشته است. مردان از شکست او در دیدار حذفی مقابل سپاهان و پرسپولیس در جدال با سین پوشان پایتخت یک برد ارزشمند مقابل سپاهان به دست آورد.

مروری بر مسابقات این فصل نشان می دهد که گلسیانی بدون شک عصای دست یحیی گل محمدی در بازی های بزرگ و حساس است. این مدافع که در دربی به تنهایی به میدان رفت، دو بار دروازه استقلال را باز کرد و با دو گل در روز چهارشنبه پیش از این به بهترین گلزن فصل پرسپولیس تبدیل شد.

گلزنی 3 بار در لیگ و 3 بار در جام حذفی باعث شد تا این مدافع گرجستانی بهترین گلزن فعلی پرسپولیس در لیگ و جام حذفی باشد. او در دفاع نیز دارایی ارزشمندی است و به همراه مرتضی پورعلی گنجی زوج موفقی را در مرکز خط دفاعی تشکیل دادند.

دیدگاهتان را بنویسید