سخنگوی انرژی اتمی: اظهارات گروسی درباره کشف اورانیوم در مکان های کشف نشده و عدم واکنش ایران عجیب و غیرمنتظره بود/ بررسی این ادعاها را آغاز کردیم.

سخنگوی انرژی اتمی: اظهارات گروسی درباره کشف اورانیوم در مکان های کشف نشده و عدم واکنش ایران عجیب و غیرمنتظره بود/ بررسی این ادعاها را آغاز کردیم.

روز جدید بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به ادعای مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رسانه‌ها مبنی بر کشف اورانیوم در مکان‌های اعلام‌نشده در ایران و عدم واکنش ایران در ماه‌های اخیر، گفت: انتظار نمی‌رفت از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره کشف اورانیوم در مکان‌های اعلام‌نشده در ایران و عدم واکنش ایران در ماه‌های اخیر، انتظاری از این موضوع وجود داشته باشد. آقای گروسی، ما از دیروز شروع به بررسی این ادعاها کردیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ما معتقدیم که اظهارات آقای گروسی برای اهداف سیاسی تحریف شده است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به اظهارات رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر کشف اورانیوم در مناطق کشف‌نشده در ایران و عدم واکنش ایران اخیراً به مهر گفت. بله، در رسانه ها دیدیم و شنیدیم.

وی افزود: با توجه به اینکه این اظهارات از سوی آقای گروسی عجیب و غیرمنتظره بود، از دیروز بررسی این اظهارات را آغاز کردیم و از آقای قائبی (رئیس نمایندگی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی) نیز در این مورد با آقای گروسی سوال کردیم. و آپارو صحبت خواهد کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اما آنچه به نظر می رسد این است که انتشار مطالب تحریف شده در مقطعی از زمان بی سابقه است.

سخنان گروسی تحریف شده است

کمالوندی افزود: ما معتقدیم که اظهارات آقای گروسی برای اهداف سیاسی تحریف شده است.

وی افزود: بعید است مدیرکل آژانس موضوع عدم همکاری ایران با آژانس را مطرح کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در راستای بیانیه مشترکی که اخیرا بین آقای گروسی و آقای اسلامی در خصوص مسائل مربوط به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی امضا شد، اکنون در میانه راه هستیم و کار در حال انجام است و باید انجام شود. در حال حاضر ارزیابی نمی شود توسط آژانس ارائه شده است.

همکاری های لازم بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد

کمالوندی با اشاره به تعامل مناسب ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: در واقع همکاری های لازم بین ما و آژانس وجود دارد و علی القاعده هر گونه ارزیابی از سوی مدیرکل آژانس در مورد نحوه اجرای آن را اعلام می کند. . زودتر بیان کنید.”

رافائل ماریانو گروسی، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) و مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) روز سه‌شنبه در پارلمان اروپا گفت: «در چند ماه گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اورانیوم غنی‌شده را در مکان‌هایی شناسایی کرده است. ایران هرگز فعال نبود.

او گفت: «ما در این مورد بسیار نگران هستیم. وضعیت خیلی خوب به نظر نمی رسد. ایران هنوز اطلاعات مورد نیاز ما را ارائه نکرده است.»

رافائل گروسی با اشاره به مذاکرات احیای برجام گفت: البته ما همچنان امیدواریم که در یک زمان معقول به توافق برسد، هرچند باید این واقعیت را بپذیریم که پنجره فرصت هر لحظه بسته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید