کشف پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی شهرستان بهار


ساعت: 23:02
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893962

این کار همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار انجام شد.

در ششمین روز از هفته دولت در سفر استاندار همدان به شهرستان بهار از پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی شهرستان بهار رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; در ششمین روز از هفته دولت در سفر استاندار همدان به شهرستان بهار از پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی شهرستان بهار رونمایی شد..


زیارت گلزار شهدا و زیارت مرقد آیت الله بهاری و ادای احترام به مقام شامخ شهدای شامح این شهرستان افتتاح فاز اول مجتمع خدماتی کهکشان با اعتبار 26 میلیارد تومان در بهار مرکزی (محور همدان – اسدآباد)، افتتاح سردخانه عباسیان طیب بهار، افتتاح گلخانه خسروی با وام 12.5 میلیارد تومان در روستای دهنجرد دهستان لالجین و افتتاح تصفیه خانه صنعتی شرکت نشاسته الوند در لالجین


تعدادی از پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی بود که امروز با حضور استاندار و هیئت همراه به بهره برداری رسید..


فاز اول مجتمع خدماتی کهکشان در قسمت مرکزی بهار (محور همدان – اسدآباد) با اعتبار 26 میلیارد تومان با پمپ بنزین، نمازخانه، سرویس بهداشتی و پارکینگ افتتاح و به بهره برداری رسید.


علیرضا قاسمی فرزاد در مراسم افتتاحیه مجتمع خدماتی کهکشان گفت: 1800 ما یک جاذبه تاریخی، طبیعی و گردشگری مانند غار علیصدر برای جذب مسافران داریم و باید خدمات اجتماعی و کمکی برای جذب گردشگر ارائه کرد زیرا حضور گردشگران از جنبه های اقتصادی و فرهنگی آثار خوبی دارد و این مجموعه خدمات اجتماعی که واقع در کریدور غرب کشور و محور ارتباطی با کشور عراق می تواند تسهیل کننده باشد..


قاسمی فرزاد اظهار داشت: در کشور 11 شهر ثبت جهانی که از آن، 2 شهرستان های لالجین و ملایر از جمله شهرهای همدان هستند که مایه مباهات ما هستند و مزیت نسبی خوبی در استان ایجاد کرده اند و سفالگران ماهری داریم که آثارشان از سفیران کشور محسوب می شود..


استاندار همدان افزود: استان پذیرای سرمایه گذاران است و در این برهه زمانی که مردم سرمایه گذاری ها را برای تامین منافع فوری و کوتاه مدت هدایت می کنند. سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بسیار ارزشمند است و شاهد تلاش فرماندار بهار برای جذب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری هستیم که باعث بهبود وضعیت شهرستان می شود..


کشف ظرفیت سردخانه 5هزار تن و اعتبار به مبلغ 34 یک میلیارد تومان


همچنین استاندار همدان به همراه فرماندار بهار و جمعی از مسئولین شهرستان با افتتاح سردخانه 5هزار تن عباسیان طیب از پیشرفت پروژه در بهار مطلع شد، این سردخانه با اعتباری بالغ بر 34 میلیاردها تومان و اشتعال 8 نفر در مرکز بهار از امروز به بهره برداری رسید.


پس از حضور استاندار همدان در فصل بهار، گلخانه خسروی با اعتباری 12.5 میلیارد تومان در مساحتی بیش از 7 هزاران و 627 متر مربع و ایجاد اشتغال 7 نفر در روستای دهنجرد از توابع شهرستان لالجین کشف شد.


استاندار همدان در مراسم افتتاح گلخانه خسروی با تقدیر از گلکاران گفت: ایجاد چنین گلخانه ای ظرفیت بسیار خوبی در شهرستان بهار است که یکی از برنامه های دولت ارتقای بهره وری استفاده است. از منابع آب و خاک و این چهارمین مرکز گل در این شهرستان در حال بهره برداری است.


قاسمی فرزاد اذعان داشت: شهرستان بهار مزیت های بسیار زیادی دارد که از جمله آنها می توان به کشاورزی، کشت سیب زمینی حدود یک پنجم تولید کشور را به خود اختصاص داد و علاوه بر آن منطقه لاجین، شهر جهانی سرامیک و ایجاد و احداث گلخانه می تواند باشد. مزیت دیگر نوع کشت که به آن کشت هیدروپونیک می گویند یعنی کشت بدون خاک و آب بسیار مهم است و هر شاخه گل سود خوبی نصیب کشاورزان می کند..


وی افزود: در بحث گل و گیاه باید محصولات گلخانه ای را افزایش داد به خصوص در شهرستان بهار که می تواند آن را به ستون گل و گیاه تبدیل کند با توجه به اینکه گلخانه بهره وری را چندین برابر می کند این می تواند کمک زیادی به کشاورزان کند..


در پایان این سفر نیم روزه، تصفیه خانه صنعتی شرکت نشاسته الوند در لالجین با استفاده از روش ترکیبی شیمیایی و بیولوژیکی به مساحت 800 متر مربع و ظرفیت 600 متر مکعب در روز با اعتبار 13 میلیارد تومان کشف و راه اندازی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید