کشف ۸۲ درصد موتورهای سرقتی در یزد

ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801905

فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: حدود 82 درصد موتورسیکلت های مسروقه استان توسط پلیس آگاهی استان توقیف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید زینلی فرمانده انتظامی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه حدود 82 درصد موتورسیکلت های مسروقه در استان توقیف شد، گفت: میزان سرقت موتورسیکلت در استان یزد در شش ماهه دوم سال بسیار کمتر از شش ماهه اول سال بوده است. .استفاده کمتر توسط مردم در این دوره.

وی ادامه داد: ماه گذشته باند سارقان موتورسیکلت توسط پلیس آگاهی استان کشف و دستگیر شدند که موتورسیکلت های مسروقه را از استان صادر می کردند.

زینلی با اشاره به اینکه رایج ترین نوع موتورسیکلت سرقتی در استان یزد مربوط به موتورهای 125 و 200 سی سی است خاطرنشان کرد: دلیل این امر استفاده بیشتر از این نوع موتورسیکلت است که شناسایی و کشف آن را دشوارتر می کند.

فرمانده انتظامی یزد درباره دلایل سرقت موتورسیکلت نیز توضیح داد: این موضوع دلایل متعددی دارد به عنوان مثال برخی افراد با استفاده از سرقت موتور سیکلت از مکانی به مکان دیگر برای انجام اعمال مجرمانه نقل مکان می کنند. مردم این موتورسیکلت ها را می دزدند و می فروشند و پول در می آورند و عده ای هم به دلیل وضعیت بد اقتصادی این موتورسیکلت ها را می دزدند و از آن برای تغییر رنگ استفاده می کنند.

زینلی با بیان اینکه روزانه تعداد قابل توجهی از مردم با موتورسیکلت خود در میادین اصلی شهر حضور می یابند و از آنجا با وسایل نقلیه دیگر به محل کار خود فرستاده می شوند، گفت: مسئولان شهری می توانند پارکینگ یا مکان هایی برای سرقت آن موتورسیکلت ایجاد کنند. که قطعا چنین اقدامی از حجم سرقت های موتورسیکلت در شهر یزد می کاهد.

زینلی فرمانده انتظامی استان یزد در پایان گفت: دارندگان موتورسیکلت می توانند با نصب دستگاه هایی مانند دزدگیر، جی پی اس و مدار حفاظت بیشتری از موتورسیکلت خود داشته باشند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید