کشف 1440 لیتر هروئین مایع در حال ترانزیت به امارات


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834342

معاون حقوقی گمرک از کشف 1440 لیتر “هروئین مایع” از محموله آب مقطر با ترانزیت پاکستان به امارات از طریق گمرک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریده زبیدی، کارشناس نظارت حقوقی و گمرکی جمهوری اسلامی ایران گفت: قاچاق مواد مخدر یکی از جرایم فراملی است و مافیای بین المللی به دلیل سودهای کلان آن، دائما در تلاش است تا حرفه های سنتی، صنعتی و پیش از مواد مخدر را با هم ادغام کند. داخل کالاهای تجاری، ظروف و… هستند که متأسفانه به دلیل موقعیت جغرافیایی و همجواری با کشورهای تولیدکننده مواد مخدر، کشورمان در راه این مواد افیونی به بازار کشورهای اروپایی، شرق آسیا، استرالیا و کشورهای عربی است. .

وی افزود: این پدیده شوم علاوه بر پیامدهای مخرب سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قاچاق مواد مخدر، آثار مخربی بر سیستم حمل و نقل بین المللی، تجارت و بازارهای تجاری داشته است. گمرک جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر دستگاه های متخاصم و بر اساس مسئولیت های بشردوستانه و بین المللی خود و در چارچوب کنوانسیون بازنگری شده، کیوتو تمام تلاش خود را برای شناسایی تخلفات حرفه ای و مقابله با این پدیده شوم به کار بسته است. ، ضربه قابل توجهی به بدنه باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر وارد کرده است.

معاون گمرک در خصوص افتتاح گسترده محموله ترانزیتی مواد مخدر گفت: یک محموله ترانزیتی 40 تنی با نام آب مقطر از پاکستان به امارات از مرز میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان وارد کشور شده و در نظر دارد تا مرخصی باعث شد که شهید رجایی از گمرک عبور کند و ماموران گمرک شهید رجایی با استفاده از شاخص های خطر و تجربه قبلی احتمال قرار دادن دارو در گالن آب مقطر را مشکوک کردند.

وی افزود: پس از بررسی این محموله که شامل 2000 گالن 20 گالنی بود، مشخص شد که از مجموع گالن ها، 72 گالن به جای آب مقطر حاوی مایع قهوه ای رنگ با بوی تند ترش بوده است. علمی به آزمایشگاه تشخیص و آنالیز مواد مخدر پلیس آگاهی معرفی شد.

زبیدی گفت: پس از انجام آزمایش مشخص شد ماهیت نمونه هروئین مایع است، به طوری که 72 گالن 20 لیتری به وزن 1440 لیتر هروئین مایع حاوی 468 کیلوگرم هروئین خالص کشف شد.

معاون حقوقی معاونت حقوقی با اشاره به لزوم تجهیز پایگاه های رسمی کشور به دستگاه های ایکس ری و سگ های جستجوگر گفت: ساختار سازمانی گمرکات اجرایی کشور در حوزه مواد مخدر باید اصلاح و بازنگری شود و انشالله در صورت استفاده نیروهای متخصص و آموزش دیده، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

زبیدی در پایان گفت: همکاری با سایر ارگان ها و سازمان های مبارزه با مواد مخدر همواره در دستور کار گمرک بوده است که بر این اساس در روزهای اخیر 850 کیلوگرم هروئین با همکاری گمرک توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) عرضه شد. در مرز استان پیرانشهر آذربایجان غربی در محموله بلوک سیمانی کشف شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید