کشیش یک روز جدید را به اتاق نشان می دهد

کشیش یک روز جدید را به اتاق نشان می دهد

حماسه انتخابات مجلس ایران همچنان ادامه دارد و برخی از جریان های رسانه ای نزدیک به دولت در تلاش هستند تا نتایج انتخابات مجلس را در بخش خصوصی باطل کنند.

حماسه انتخابات مجلس ایران همچنان ادامه دارد و برخی از جریان های رسانه ای نزدیک به دولت در تلاش هستند تا نتایج انتخابات مجلس را در بخش خصوصی باطل کنند. این منطقی‌سازی رسانه‌ها در شرایطی ادامه دارد که مسئولان در این مورد سکوت کرده‌اند و دولت که قبلاً مدعی عدم دخالت و عدم دخالت در انتخابات مجلس در بخش خصوصی بود، موضع رسمی در این خصوص اتخاذ نکرده است. موضوع. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد روز گذشته در پاسخ به سوالی در این زمینه گفت: جایگاه وی موضع مراجع نظارتی است و انجمن نظارت بر انتخابات مجلس در سراسر کشور اعلام کرد که تخلفی در خانه ایران صورت نگرفته است. روند انتخابات در عین حال، حسین صلاح ورزی، رئیس مجلس نمایندگان ایران که با اختلاف زیاد و فاصله زیاد از رقبای خود برای دهمین دوره در انتخابات مجلس بخش خصوصی پیروز شد، این روزها و علیرغم فشارهای طرفداران، محکم ایستاده است. وی تاکید کرد: رسانه های دولتی. استعفا نخواهد داد. البته 70 نماینده مجلس نیز از نتایج انتخابات در بخش خصوصی حمایت کردند و در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستند که اجازه ندهد آرامش بخش خصوصی در شرایط بحرانی کشور مخدوش شود. اقتصاد و جلوگیری از دخالت در مجلس بخش خصوصی.

اصرار عجیب بر نقدینگی انتخابات مجلس

تلاش رسانه های حامی دولت برای لغو انتخابات مجلس ایران ادامه دارد و دیروز انتشار اخبار عجیب درباره حسین سله ورزی، رئیس خانه ایران به جایی رسید که ایسنا نامه و سربرگ بدون تاریخ را منتشر کرد و متن نامه رئیس جمهور را نسبت داد. استعفای خود را به مجلس نمایندگان ایران اعلام کرد و اعلام کرد که استعفای خود را به مجلس نمایندگان ایران اعلام کرده است. اما دقایقی بعد سهال ورزی با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود این خبر را تکذیب کرد.

پایگاه اطلاع رسانی اتاق ایران سپس با انتشار پیامی این مشکل را تکذیب کرد و از قول رئیس اتاق ایران نوشت: «حسین سله ورزی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران هستم. خبر و متن منتشر شده برای استعفای وی از ریاست اتاق ایران. قاطعانه تکذیب می شود و برگه بدون تاریخ و شماره منتشر شده در خبرگزاری ها را فاقد اعتبار و بدون عواقب قانونی می دانم.

وی ادامه داد: همچنان در مسئولیتی که از سوی کاتبه مجلس نمایندگان ایران محول شده است، مشغول به کار و فعالیت هستم و در صورت نیاز در جلسه روز یکشنبه حقایق و مطالب مربوط به آخرین موضوعات را ارائه خواهم کرد. بدیهی است مسئولیت هرگونه انتشار اکاذیب و تشویش عمومی ناشی از انتشار اخبار جعلی فوق متوجه بانیان و منتشرکنندگان این اظهارات کذب خواهد بود و حق پیگیری قانونی و قضایی برای آن محفوظ خواهد بود. خانه ایران.

حمایت 70 نماینده از نتیجه انتخابات مجلس

این حواشی رسانه ای برای مجلس بخش خصوصی با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شد و پایگاه خبری اکوایران وابسته به گروه رسانه های دنیای اقتصاد گزارش داد که 70 نماینده به حواشی ایجاد شده برای خانه ایران و ساعاتی پس از اعلام دسترسی به این موضوع واکنش نشان دادند. متنی درباره استعفای حسین صلاح ورزی از خبرگزاری حامی دولت و رد این ادعا، این نمایندگان طی نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار حمایت هیات مدیره جدید شدند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کردند: بر اساس قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و آیین نامه بازنگری شده انتخابات این اتاق که به امضا رسید. و به تصویب شورای عالی نظارت به ریاست وزیر در بهمن ماه سال گذشته رسید. فعالان اقتصادی بخش و با نظارت همه جانبه و کامل انجمن نظارت بر انتخابات مجلس نمایندگان ایران و هیأت عالی نظارت و مستندات صحت این انتخابات نیز توسط انجمن ارائه شد و نظارت به هیأت عالی نظارت ارسال شد. .

نمایندگان شورای اسلامی در این نامه نوشتند: «طبق بند «د» ماده ۹۱ قانون سیاست های کلی اصل ۴۴، خانه ایران مشاور قوای سه گانه و مجلس بزرگ خصوصی است. بخش می تواند موتور محرکه اقتصاد کشور باشد، به ویژه در شرایط کنونی که حضرتعالی رسما سال 1402 را سال رشد تولید و کنترل تورم نامگذاری کرده اند، لازم است با تبعیت از نتایج مصوبه مجلس، جایگاه خانه ایران را تقویت کرد. انتخابات و رای نمایندگان این مجلس و انتظار دارد با درایت و حمایت جنابعالی بخش خصوصی در آغاز دوره جدید ریاست جمهوری، خانه ایران گام بلندی در مسیر تولید بردارد. و اشتغال با قدرت دوگانه و جلوگیری از هر گونه حاشیه سازی و دخالت غیرقانونی که نتیجه ای جز خدشه به تولید و اشتغال نخواهد داشت و امیدواریم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در جهت رفع مشکلات اقتصادی و تولید جامعه اسلامی خود باشیم. باید از فرصت های بخش خصوصی بیش از پیش استفاده کرد و با ایفای نقش نظارتی خود خانه ایران را در انجام این مسئولیت مهم یاری کنید.

تخلف انتخاباتی صورت نگرفته است

این در حالی است که احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز در خصوص موضوعاتی که در اتاق ایران و دیروز در نشست خبری خود و در پاسخ به سوال ایرنا مطرح شد، موضعی مبهم داشت و در پاسخ به سوال ایرنا گفت: تقویت ارتباط و تعامل مثبت بین دو کشور. دولت و سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون یکی از نکاتی است که در راهبرد اقتصادی دولت تصمیمی وجود دارد که تا به امروز دنبال می شود و تا پایان دولت در دستور کار خواهد بود. . ظاهراً در مورد انتخابات گذشته نظر دولت هم نظر ناظران است. دو روز پیش، حسین میرمحمد صادقی، رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های کشور در نامه ای به عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشته بود: «در انتخابات هیئت رئیسه اتاق ایران تخلفی صورت نگرفته است. “.

وی در بخشی از این نامه در پاسخ به ادعای عدم رعایت مفاد در صدور نیابت، توضیح داد: انجمن نظارت بر انتخابات مجلس در سراسر کشور، بر اساس مصوبه ای که صادر شده است، تمامی نیابت ها را برای نمایندگان مردم صادر کرده است. طبق مواد قانون مقرر، پس از اعلام نظر هیأت عالی نظارت و در مورد انتخابات اتاق هایی که اعتراضی به آن وارد نشده بود، پس از انقضای مهلت اعتراض، اعتبارنامه منتخبان صادر شد.

میرمحمد صادقی در این نامه با تشریح روند برگزاری این انتخابات افزوده است که این انجمن به دلیل سکوت دستگاه رسمی برای رد صلاحیت کاندیداها در موعد مقرر نمی تواند مانع شرکت در انتخابات شوراها شود.

بر اساس نامه رئیس انجمن نظارت، دفاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت اگرچه در موعد مقرر ارسال نشده است، اما از نظر قانونی نمی تواند مبنای اقدام این هیات باشد. در ادامه این نامه تصریح شده است: با توجه به اینکه در این نامه برکناری یکی از کاندیداها نظر وزارت اطلاعات است، این هیئت بر اساس تکلیف قانونی خود با ارسال این نامه نظر سه دستگاه را خواستار شده است. : اول مرکز تایید و تایید صلاحیت وزارت اطلاعات با شرط فوری به منظور تایید نظر صیانت از وزارت صنعت، معدن و تجارت، دوم هیات عالی نظارت خانه ایران. به عنوان مرجع تفسیر و تصمیم گیری و ثالثاً مسائل حقوقی خانه ایران به عنوان مرجع رفع ابهام مواد و مجموعه این فرآیندها به اطلاع رئیس و دبیر شورا رسید. خانم علی آبادی و پیمان پاک) یک روز قبل از انتخابات، اما به استثنای مسائل حقوقی، نه وزارت اطلاعات و نه شورای عالی به این نامه پاسخ ندادند و جلسه شورای عالی نظارت که در آن برگزار شد. ساعت 21:00 قبل از انتخابات و هیچ مصوبه ای در این مورد وجود نداشت.»

به گفته دبیر هیأت نظارت بر انتخابات، «با توجه به اینکه کانون از یک سو به استناد اساسنامه دلیلی برای جلوگیری از معرفی افراد نمی بیند و از سوی دیگر ممانعت از معرفی افراد است. نقض حق و بر خلاف اصل 22 قانون اساسی و ماده 570 قانون مجازات اسلامی (مجازات) کلیه کاندیداها مجاز به شرکت در این انتخابات شدند و این انجمن علاوه بر تمامی این مراحل، تمامی این جزئیات را تشریح کرد. به رای دهندگان در جلسه انتخاب هیئت مدیره و تصمیم گیری بر عهده آنهاست و در نتیجه هیات نمایندگان خانه ایران با آگاهی کامل از این اتفاقات هیات مدیره خود را انتخاب کردند.

البته رسوایی های رسانه ای علیه انتخابات مجلس ایران مورد انتقاد بخش خصوصی نیز قرار گرفته و در مصاحبه های متعدد با رسانه ها تاکید کرده اند که دولت به نتایج انتخابات بخش خصوصی احترام بگذارد. در همین راستا، احمد آتش‌خوش، رئیس سابق کمیسیون حقوقی مجلس ایران، معتقد است: «این ادعا که ده‌ها دلیل برای رد انتخابات مجلس ایران وجود دارد، آن را باطل نمی‌کند. این ادعا باید توسط مقاماتی که توسط قانون صالح شناخته شده اند بررسی و ارزیابی شود.

وی در گفت وگو با ایلنا تاکید کرد: این فضای رسانه ای بر سازمان اتاق ایران که طبق قانون نماینده بخش خصوصی کشور است و به سازمان تشکل ها معروف است، تاثیر منفی می گذارد. آتشخوش می گوید: آنچه از نظر حقوقی ملاک عمل است، متن قانونی است که انتخابات مجلس نمایندگان ایران بر اساس آن برگزار شده است و از نظر حقوقی، آیا قانون است. ایراد داشته باشد یا نباشد، ملاک عمل تا رفع مشکلات است. انتخابات هیأت رئیسه اتاق ایران نیز بر اساس قانون هشتم خردادماه برگزار شد و اعضای انجمن نظارت نیز در جریان آن حضور داشتند و آن را تأیید کردند.

این فعال اقتصادی معتقد است: «اگر برای این انتخابات مشکلی پیش بیاید و تغییراتی در آن ایجاد شود، باید در چارچوب قانون باشد». با فضاسازی و ادعاهای پراکنده و اثبات نشده نمی توانید قانون را زیر پا بگذارید و برای اعمال تغییرات ناشی از انتخابات مجلس نمایندگان ایران، مراجع ذیصلاح قانون باید موضوع را بررسی و اظهار نظر کنند. زیرا هرکسی می تواند استدلال کند که این انتخاب به ده ها دلیل اشتباه است. او برای اثبات ادعای خود باید راه قانونی را طی کند و در رسانه ها سروصدا نکند. ادامه این روند در حال ایجاد بی نظمی در کشور است و حتی آسیب های این نابسامانی گریبانگیر افرادی است که این اشتباهات را بیان کرده و به تک تک اعضای خانه ایرانی آسیب می زند. در عین حال این تنش ها، بلاتکلیفی ها و اظهارات بی اعتبار به پایه های خانه ایران ضربه می زند.

تلاش رسانه‌های حامی دولت برای لغو انتخابات مجلس ایران در حالی ادامه دارد که مسئولان در این مورد سکوت کرده‌اند، اما آن دسته از رسانه‌هایی که پیش از این ادعا می‌کردند دلیل مخالفت‌شان با رئیس مجلس ایران اتهامات اقتصادی علیه وی بوده، اکنون به دنبال برخی نوشته‌های تسلیحاتی هستند. در صفحات شخصی وی مدعی شده اند که در جریان اعتراضات از حامیان براندازان بوده است!

دیدگاهتان را بنویسید