کلان پروژه های هلدینگ خلیج فارس و لزوم بازنگری در مدیریت آنها


زمان: 00:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896755

آیا هلدینگ خلیج فارس پس از راه اندازی موفق واحد پروپیلن شرکت پالایش گاز بیدبلند و اتمام مراحل پایانی ساخت پروژه جمع آوری گاز مشعل تصمیمی برای بررسی مستقیم و غیرمستقیم مدیران این پروژه های عظیم ملی ندارد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از خبرگزاری موج، دولت رئیس جمهور علیرغم سیاست های اقتصادی غیرنفتی اقدامات موثر بسیاری در حوزه نفت و گاز انجام داده است که برخی از آنها مشخص است و نتایج بسیاری از آنها اقدامات به زودی ظاهر خواهد شد. گلف هلدینگ که یکی از بازوهای توانمند نظام نفتی کشور به شمار می رود، میزبان تحولات و دستاوردهای مختلف بوده و هست.

پروژه ساخت بلوک پروپیلن/پلی پروپیلن خلیج فارس شرکت پالایش گاز بیدبلند به تازگی عملیات اجرایی خود را آغاز کرده و با وجود انتقادات فراوان، پروژه بزرگ دیگری به لیست توسعه شرکت پالایش گاز بیدبلند اضافه شده است. شرکت پالایش گاز بیدبلند که یکی از زیرمجموعه های مهم هلدینگ عظیم خلیج فارس محسوب می شود، مسئولیت پروژه های بزرگ کشور را بر عهده دارد و اهمیت این شرکت بسیار زیاد است و به تناسب حجم پروژه ها قابل چشم پوشی نیست. .

پروژه اخیر شرکت پالایش گاز بید بلند حضور داشت علی عسکری و ارتباط تصویری وزیر نفت هک شد و با برخی انتقادات علمی و زیست محیطی از این شرکت همراه شد پالایش گاز Bedeland او با ترتیب دادن مصاحبه های هدفمند به آنها پاسخ داد. اما شرکت پالایش گاز بیدبلند سوالات بی پاسخ بسیاری را در دل خود جای داده است که شاید نوبت به آن برسد.

یکی از مگا پروژه های شرکت گاز بیدبلند، طرح جمع آوری گاز است که از برکات و دستاوردهای آن بسیار می توان گفت. پروژه ای که امروز ساخت آن رو به پایان است و به زودی شاهد نتایج بی شمار آن خواهیم بود.

پروژه مذکور که عملیات اولیه آن به خوبی پیش رفت و امروز در مرحله اجرایی ساخت آن مشکلاتی وجود دارد، در زمان مدیریت قبلی شرکت فرآوری گاز آغاز شد و مدیریت فعلی متولی ساخت نیز به عنوان کارگردان قبل از علی.عسکری است

در آن زمان علی عسکری پس از در دست گرفتن سکان هدایت هلدینگ خلیج فارس انتصابات هوشمندانه و هدفمندی انجام داد که برخی از انتقادات پس از این تصمیم را خنثی کرد. نیروهای جوان و متعهدی که کم کم اثرگذاری خود را نشان می دهند.

شرکت پالایش گاز بید بلند و مدیر آن که میراث مدیران قبلی هلدینگ خلیج فارس هستند همچنان مسئولیت کلان پروژه های این هلدینگ را بر عهده دارند و باید دید آیا این موضوع به اعتماد علی عسکری به بیدبلند مربوط می شود یا خیر. مدیر یا دلایل دیگری در پشت صحنه وجود دارد؟

در هر صورت علی عسکری مسئولیت واحدهای زیرمجموعه خود را بر عهده خواهد داشت. با راه اندازی تاسیسات پروپیلن شرکت پالایش گاز بیدبلند و مراحل پایانی ساخت پروژه جمع آوری گاز مشعل، آیا وقت آن نرسیده است که مدیران مستقیم و غیرمستقیم این پروژه های عظیم ملی را بررسی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید