کلاهبرداری اینترنتی با شگرد فروش لوازم خانگی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد؛

رئیس اداره تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از شناسایی فردی که با ایجاد سایت جعلی برای فروش لوازم خانگی از شهروندی 330 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان اصفهانی مبنی بر کلاهبرداری از وی در فضای مجازی، پرونده ای در پلیس فتای استان اصفهان تشکیل و موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت.

و افزود: در تحقیقات شاکی مشخص شد که وی قصد خرید تلویزیون خانگی را داشته که با جستجو در سایت های واسطه آگهی فروش لوازم خانگی را مشاهده کرده سپس جهت خرید به فروشگاه اینترنتی راهنمایی شده است بابت خرید 330 میلیون ریال هزینه خرید تلویزیون را پرداخت کرد اما پس از گذشت چند روز محصول برایش ارسال نشد و وقتی با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس گرفت هیچکس به تماس او پاسخ نداد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: با بررسی های دقیق و اقدامات فنی و پلیسی انجام شده توسط کارشناسان این پلیس، در نهایت هویت فرد کلاهبردار شناسایی و در ادامه با هماهنگی مقام قضایی، حساب های وی مسدود شد. و پول دانلود می شود. تقلب به دلیل گم شدن اقلام بازگردانده شد.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم در خرید اینترنتی به نماد اعتماد الکترونیک توجه کرده و هزینه خرید خود را در محل سفارش پرداخت کنند.



آیا این خبر مفید بود؟