کلاهبرداری 300 میلیونی با فروش لوازم جانبی موبایل در اصفهان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد؛

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی ادمین یکی از صفحات اینستاگرامی که با ترفند فروش لوازم جانبی موبایل اقدام به کلاهبرداری 300 میلیون ریالی از شهروندان کرده بود خبرداد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان با عنوان کلاهبرداری صفحه اینستاگرامی فروش لوازم جانبی موبایل به ارزش 300 میلیون ریال، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته شاکیان با مشاهده صفحه اینستاگرامی فروش لوازم جانبی موبایل با قیمت مناسب و ارسال رایگان اقدام به سفارش کالای مورد نظر کرده که پس از واریز وجه هیچ کالایی برای آنها ارسال نشده و صفحه مورد نظر حذف شده است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی، کارشناسان موفق به شناسایی متهم دریکی از استان های جنوبی کشور شده و با هماهنگی مرجع قضائی وجوه کلاهبرداری شده مسدود و به حساب شاکیان عودت داده شد.

این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد: از خرید یا پیش خرید کالا از سایت های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه های اجتماعی خودداری کرده و اگر قصد خرید آنلاین دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌ها ، مجاز ، معتبر و ملزم به رعایت قوانین هستند.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


دیدگاهتان را بنویسید