کلاهبرداری با آرم رادیو

کلاهبرداری با آرم رادیو

روز جدید فرمانده انتظامی فتای فرجا از شناسایی تعدادی کلاهبردار حرفه ای با شگرد «تماس صوتی از طریق پیام رسان موبایلی» خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 176 باند در زمینه کلاهبرداری رایانه ای متلاشی شده و 329 نفر نیز متلاشی شده اند. در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار وحید مجید در این خصوص گفت: با وصول پرونده های متعدد در پلیس فتا یکی از استان ها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: متهمان پرونده از طریق پیام رسان های تلفن همراه با شهروندان تماس گرفتند و با گرفتن اطلاعات شخصی و بانکی و سپس فعال سازی سامانه های بانکی الکترونیکی برنده قرعه کشی را با آرم سداو سیما اعلام کردند و در نهایت برداشت غیرمجاز از سامانه بانکی را انجام دادند. حساب بازندگان

رئیس پلیس سایبری کشور ادامه داد: با بررسی های کارشناسی و انجام اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا، در نهایت متهمان پرونده شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضایی دستگیر شدند.

وی اعلام کرد: این افراد سودجو در تحقیقات انجام شده به کلاهبرداری به شیوه مذکور اعتراف و 63 نفر مال باخته به ارزش 4 میلیارد ریال شناسایی شدند.

به گفته رئیس پلیس فتا فرجا، با اقدامات فنی و تخصصی یگان های پلیس فتا در استان ها، از ابتدای سال جاری تاکنون 176 باند کلاهبرداری رایانه ای شناسایی و در این راستا 329 نفر دستگیر و تحویل داده شده اند. تحویل مراجع قضایی

بر اساس این گزارش در سایت پلیس، سردار مجید تصریح کرد: تمامی تماس ها یا پیام های دریافتی از خطوط خصوصی و پیام رسان ها به ویژه شبکه های اجتماعی خارجی با آرم صدا و سیما با عنوان برنده شدن در قرعه کشی یا اهدای جوایز است. به منظور کلاهبرداری و هموطنان توجه داشته باشند که تلویزیون و هر وسیله دیگری برای پرداخت جوایز از طریق پیام رسان و خطوط تلفن همراه و شخصی تماس صوتی برقرار نمی کند لذا از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی و کد دریافتی از طریق پیامک به ناشناس جدا خودداری کنند. مردم.

دیدگاهتان را بنویسید