کلیباف: نمایندگان پارلمان پیگیر دغدغه معلمان در مجلس هستند

کلیباف: نمایندگان پارلمان پیگیر دغدغه معلمان در مجلس هستند

روز جدید رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس پیگیر دغدغه معلمان است، گفت: باید تلاش کنیم طرح رتبه بندی معلمان را به خوبی اجرا کنیم.

محمدباکر کلیباف در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور در مراسم گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره شهید مطهری اظهار داشت: هیچ سرمایه ای برای مردم کشور و همچنین معلمان ارزشی بیشتر از این ندارد. ما کارمندان و مدیران هرجا که هستیم معلم را فراموش نکنیم.به همین دلیل است که در هر بخش، هر کمکی که می‌کنیم در خدمت معلمان هستیم، حالا این کمک می‌خواهد از نظر حقوق، امکانات، امکانات و رفاه معلم یا به روز رسانی تجهیزات و وسایل کمک آموزشی.

وی افزود: در بحث مهارت آموزی، دانش آموزان نه تنها باید آرشیو خود را تقویت کنند، بلکه باید ظرفیت نیروی کار ماهر آینده را نیز تقویت کنند.

کلیباف گفت: وقتی به زندگی خودم و دوستانم نگاه می کنم، نقش بی نظیر معلم را در زندگی ام احساس می کنم. او سه چهره برنده شد و با وجود اینکه توانست بهترین دانشگاه تهران را انتخاب کند، رشته تدریس در دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرد و معتقد است هیچ افتخاری برای او بالاتر از تدریس مجدد در مناطق فقیر نیست.

کلیباف گفت: برای اقتصاد، فرهنگ، جامعه و محیط و امنیت مناسب باید به چهار «میم» یعنی. «خانه، مدرسه، مسجد و محله». هر یک از این چهار عامل در زندگی افراد تشکیل خانواده و جامعه سازی است، بنابراین معلمان منحصر به فردترین و مؤثرترین رهبران آموزش جامعه هستند که می توانند در همه این موارد نقش داشته باشند.

رئیس قوه مقننه به موضوع رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: در بحث رتبه بندی معلمان گاهی ایراداتی وجود داشت که چرا بررسی این طرح به تعویق افتاد اما معتقد بودم که نباید کار ناقصی انجام دهیم. جایی که ما باید قانونی را تصویب کنیم که در مورد اجرا، قوی، معتبر، قابل پیش بینی و قابل اجرا باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از روزی که توانستم در مجلس خدمت کنم تمام تلاشم را برای ارتقای جایگاه معلمی انجام داده ام، البته همکاران ما در کمیسیون آموزش بیش از من زحمت کشیده اند. در صحن علنی مجلس آنقدر به موضوع معلمان علاقه نشان دادند که بیش از 93.5 درصد از نمایندگان به طرح رتبه بندی معلمان رای مثبت دادند و این نشان دهنده اهمیت این موضوع از نظر نمایندگان است. مجلس نظاره گر است.

وی با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم معلم را به جایگاه خود در کشور برسانیم گام موثری در جامعه بر می داریم، افزود: نمی گوییم طرح رتبه بندی معلمان همه مشکلات معلمان را حل می کند، اما این شروع کار بود. نقطه شروع شد و باید تلاش کنیم تا آن را به خوبی اجرا کنیم و بعد مجلس این طرح را به درستی تمام کند.

کلیباف گفت: قبل و بعد از رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش به وی گفتم که آموزش حکومت داری در سطوح مختلف آسیب دیده است. در 16 سال گذشته یعنی در چهار دولت اخیر به دلایل مختلف می بینیم که هر دو سال یکبار وزیر این وزارتخانه عوض می شود و از این بابت هیچ ضرری متوجه آموزش و پرورش نیست.

رئیس هیئت مدیره با انتقاد از شیوه مدیریتی که افراد با تجربه و خلاق را از مسیر خارج کرد، افزود: به عنوان خادمی با بیش از 40 سال سابقه در دستگاه های اجرایی می گویم که کشور از توان مادی و مالی کافی و نیروهای توانمند برخوردار است. خلاق، قوی و باسواد، اما رهبری ما طوری است که افراد شایسته به هر دلیلی در حاشیه هستند و افرادی که این توانایی ها را ندارند در راه هستند. امروز باید به این چالش بپردازیم.

وی همچنین به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و به مشکل تولید خودرو در کشور پرداخت و گفت: اگر مجموعه را اداره می کردیم شاهد نبودیم که چگونه با پول بیت المال و جامعه انفال خودرو تولید می شود. و سپس از طریق قرعه کشی: «از نظر اقتصادی، مدیریتی، فرهنگی و همچنین از نظر عدالت، بیهوده بودن مطالعه با هر شاخصی منطقی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید