کلیباف و نادران نامزدی خود را برای ریاست مجلس اعلام کردند

کلیباف و نادران نامزدی خود را برای ریاست مجلس اعلام کردند

روز جدید : سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی آخرین برنامه های این فراکسیون برای انتخاب هیات رئیسه سومین دوره مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

ولی اسماعیلی، سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین برنامه های این فراکسیون برای انتخاب هیئت رئیسه مجلس برای سومین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:

وی افزود: کاندیداها تا امشب (دوشنبه دوم خرداد) می توانند اسامی خود را به هیئت رئیسه فراکسیون اعلام کنند.

سخنگوی فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب درباره سازوکار انتخاب نامزدهای این فراکسیون برای کرسی های هیئت رئیسه مجلس گفت: پس از ثبت نام نامزدها در جلسه مجمع عمومی فراکسیون رای گیری می شود معرفی کرد.

اسماعیلی گفت: بر اساس دستور کار فراکسیون، اعضایی که نتوانند در مجمع عمومی رای لازم را کسب کنند، در روز رای گیری در مجلس علنی اعلام کاندیداتوری نکنند.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه قبلی، مجمع عمومی فراکسیون روز سه شنبه (12 خرداد) برگزار می شود، ادامه داد: در این جلسه هر یک از گزینه ها رای گیری می شود و در نهایت نتیجه گزینه های هیئت رئیسه مجلس مشخص نمی شود. فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس تقدیم نمایندگان می شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شنیده ها حاکی از آن است که فراکسیون انقلاب می تواند بیش از ظرفیت 12 نفره هیئت رئیسه مجلس را معرفی کند.

وی افزود: تاکنون الیاس نادران در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی کاندیداتوری خود را اعلام کرده و محمد باکر کلیباف نیز برای کاندیداتوری ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده است.

این نماینده صمیمی در مجلس گفت: البته برخی از اعضای فراکسیون در سایر بخش های هیات رئیسه اعلام کاندیداتوری کرده اند.

پیش از این حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی در گفت وگو با تسنیم با بیان اینکه انتخاب این فراکسیون به عنوان رئیس مجلس مانند دو سال گذشته، محمد باکر کلیباف بود، اظهار داشت: انتخاب این فراکسیون به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد باکر کلیباف بود.

انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای سومین دوره چهارشنبه چهارم خردادماه قرار است و نمایندگان ۱۲ نفره این هیئت برای سومین دوره مجلس یازدهم رای خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید