کلید استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس

کلید استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس

نماینده مردم جیرفت در شورای اسلامی در مجلس از تقاضای استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

ذبیح الله اعظمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جماران، گفت: پس از بررسی های فراوان امروز تصمیم گرفتم طرح های استیضاح آقای یوسف نوری را در سامانه مجلس قرار دهم.

وی در خصوص دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس گزارش مرکز پژوهش های شورای اسلامی در سال تحصیلی گذشته بیش از یک میلیون دانش آموز از تحصیل بازمانده اند که این خلاف اصل 30 قانون اساسی است. و همچنین بی احترامی به آرمان های انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی برای رفع و ریشه کنی بی سوادی در کشور است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: موضوع بعدی این است که وزارت آموزش و پرورش یکی از بزرگترین و مهم ترین نهادهای فرهنگی، آموزشی و آموزشی کشور است، اما معاونت نیروی انسانی این وزارتخانه متعهد، متخصص و کارآمد است تا نیروی انسانی لازم را تامین کند. خصوصاً ایشان از طریق دانشگاه فرهنگیان بسیار ناکارآمد بودند.

اعظمی بی توجهی به تعیین تکلیف و استخدام معلم، خرید خدمت، قرارداد کاری معین، جابجایی و … اشاره کرد. از دیگر دلایل وی برای پیشنهاد استیضاح وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بی عدالتی، بی نظمی و کندی روند اجرای طرح رتبه بندی معلمان که باعث سروصدا شد، نارضایتی ها و اعتراضات فرهنگیان محترم را در پی داشت. از سوی دیگر، عدم شفافیت در صندوق ذخیره معلمان و همچنین عدم اجرا و به روز رسانی طرح اصلی تحول کشور در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که از نکات بارز آن است. مقام معظم رهبری روی زمین. نکته دیگر اینکه ضعف جدی وزارت آموزش و پرورش در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات الکترونیکی مشهود است و عدم توجه این وزارتخانه به تامین معیشت و حفظ حرمت معلمان و ایجاد نارضایتی در میان بازنشستگان عزیز از جمله دلایل تدوین طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش است

وی با بیان اینکه بی توجهی به اهمیت و مقوله تربیت در کنار آموزش از دیگر معضلاتی است که ناهنجاری های آن در جامعه کاملا مشهود است، گفت: وقتی رفتار دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان را در خصوص مقوله حجاب مشاهده می کنیم و یا در چه مواقعی رفتار می کنیم. می بینیم که دانش آموز در پارک قمه می اندازد، این نشان می دهد که موضوع آموزش به فراموشی سپرده شده و آموزش و پرورش در زمینه آموزش دانش آموزان بسیار ضعیف و منفعل عمل کرده است. همچنین انتصاب مدیران خارج از وزارت آموزش و پرورش و یا افراد ناکارآمد و ضعیف در بدنه وزارت آموزش و پرورش نیز امروز به معضلی تبدیل شده و بزرگترین ضربه را به آموزش و پرورش کشور وارد کرده است که مورد اعتراض قرار گرفته است. اکثریت نمایندگان مجلس

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: بی برنامگی و بی توجهی به ارتقای کمی و کیفی مدارس به ویژه مدارس روستایی و عشایری کشور از دیگر محورهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش است. . همچنین دو شیفت، سه شیفت، سالن، چادر و زیر درخت و همچنین مدارسی که آبرسانی مناسب و دیوارهای اجباری ندارند و در بسیاری از موارد حتی سرویس بهداشتی نیز در کشور ندارند.

اعظمی در پایان گفت: پیش بینی من این است که حدود 40 امضا برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش ثبت شود و تا زمانی که مسائل و مشکلات وزارت مذکور حل نشود دست از کار بر نمی دارم.

دیدگاهتان را بنویسید