کلیه آثار پژوهشکده امام صادق(ع) رسالت محور است


ساعت: 17:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916384

رئیس پژوهشکده علوم اسلامی امام صادق(ع) با اشاره به اینکه دوری از جزیره کاری از اهداف این پژوهشگاه است، گفت: تمامی کارهای این پژوهشکده رسالت محور و رفع مشکلات و نیازها است. کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، حجت الاسلام والمسلمین حمید نگارش در نشستی که به مناسبت هفته پژوهش در سالن اجتماعات این پژوهشکده برگزار شد، با بیان اینکه این پژوهشکده قدمتی 43 ساله دارد، اظهار داشت: این پژوهشکده پژوهشگاه بوده است. که امروز یک پژوهشکده رسمی است.وزارت علوم کار می کند.
وی ادامه داد: این پژوهشکده بیش از سه هزار اثر منتشر کرده است. از این نظر یکی از بزرگترین مؤسسات تحقیقاتی علوم اسلامی است.
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) افزود: حضور محققان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی و همچنین استفاده از دانش پژوهان ظرفیت خوبی را برای پژوهشگاه ایجاد کرد.
و افزود: برخی از آثار این موسسه 50 تا 60 بار بازنشر شده است.
خجت الاسلام نگارش با اشاره به اسناد بالادستی گفت: تاکنون تمام فعالیت ها سعی شده بر اساس اسناد بالادستی باشد تا بتوانیم به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.
وی افزود: تمام کارهای این مرکز تحقیقاتی ماموریت گرا است. در این پژوهشکده هر چیزی که درخواست و نیاز باشد مشکل ساز می شود و در نهایت پاسخی برای آن نوشته می شود.
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با اشاره به اینکه دوری از جزیره کار از اهداف این پژوهشکده است، خاطرنشان کرد:
وی خاطرنشان کرد: این ارتباط نزدیک و هم افزایی باعث می شود نتایج بهتر و جامع تر و پاسخگوی نیازها باشد.
حجت الاسلام نگارش با اشاره به اینکه همه ساله در هفته پژوهش همایش علوم اسلامی در مرکز برگزار می شود، گفت: امسال نیز این همایش برگزار می شود. نشست های تخصصی در این همایش برگزار می شود.
وی در خصوص برخی فعالیت ها در دستور پژوهشگاه در هفته پژوهش گفت: یکی از موضوعات مهمی که پیش روی ماست بررسی برخی از فعالیت های پژوهشگاه است.
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) گفت: پس از بیانات حضرت آقا در خصوص جهاد، کارگروهی در پژوهشکده تشکیل شد.
وی افزود: یکی از هنرهای این پژوهشکده این است که بتواند مشکلات را به مشکل تبدیل کند و آنها را حل کند.
حجت الاسلام نوشت: تمامی آثار تولیدی این پژوهشکده دارای گواهی انتظار می باشد. ما به دنبال نقش اساسی در جهاد تبیین هستیم. معمولا کارهای ما جهاد تبیین است. روشنگری در برابر تحریف از کارهای ما مطابق جهاد تبیین است.
وی افزود: امروزه معرفی دین خدا و نشر دین خدا یکی از فعالیت های مهم پژوهشگاه است.
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با اشاره به برنامه های هفته پژوهش گفت: از پژوهشگران برتز و پژوهشگران ماندگار در این هفته تجلیل می شود.

وی افزود: کتاب تبیین نظریه مقاومت بر اساس اندیشه های ائمه اطهار انقلاب اسلامی این هفته رونمایی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید