کمالشهر، 200 هزار نفر در انتظار راه اندازی ایستگاه مترو/ترافیک آرامستان بهشت ​​سکینه و شهرک صنعتی بهارستان


ساعت: 19:08
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881646

این روزها تعداد بازدیدکنندگان کمالشهر و شهرک صنعتی بهارستان و تردد بر روی بهشت ​​سکینه کرج نیاز به ایجاد ایستگاه مترو در این شهر را دوچندان کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکدر 2 سال گذشته مترو به خواسته اصلی مردم کمالشهر تبدیل شده است و باید نسبت به حجم تقاضای فنی جایگاه یابی درستی شکل گیرد.

پیش از این ایستگاه مترو در دانشگاه خوارزمی کرج قرار داشت اما درخواست اهالی کمالشهر به کمیته فنی ترافیک شورای ترافیک استان البرز ارجاع شد.

اینها بخشی از اظهارات امیر بهمنی شهردار کمالشهر است که در جلسه تعیین جایزه مترو در دفتر علیرضا عباسی نماینده مردم کرج در مجلس مطرح شد.

به گفته وی، شورای ترافیک استان البرز تصویب کرد ایستگاه مترو در شمال کمالشهر حدفاصل شهر بهارستان تا گورستان بهش سکینه ایجاد شود.

بنی ادامه می دهد؛ شهر 200 هزار نفری کمالشهر، بهارستان و آرامستان نسبت به دانشگاه خوارزمی کرج برای احداث ایستگاه مترو اولویت بیشتری خواهند داشت.

اعتبارات البرز محدود و ایستگاه مترو کمالشهر فرامنطقه ای است، تقاضا برای سفر از کرج، هشتگرد و تهران وجود دارد و باید از اعتبار ملی استفاده شود.

44bd808a 236d 4288 9f36 dd1b05ac38f0 خبر خاکستری

رضا گل محمدی، مدیرعامل بهارستان البرز نیز می گوید؛ زمانی که راه اندازی خط مترو هشتگرد – تهران مطرح شد، ایستگاه کمالشهر برنامه ریزی شد.

بازدیدکنندگان از کمالشهر و شهرک صنعتی بهارستان و تردد در محور بهشت ​​سکینه کرج نیاز به ایجاد ایستگاه مترو در این شهر را دوچندان کرد.

10 هزار نفر در مجموعه بهارستان مشغول به کار هستند که با اجرای طرح توسعه به 18 هزار نفر افزایش می یابد که این افراد معمولا می توانند با مترو تردد کنند.

هم اکنون شهرک صنعتی بهارستان با مشکل کمبود پارکینگ مواجه است و با 200 هزار نفر ساکن در حاشیه کمالشهر نیاز به احداث ایستگاه مترو است.

شهرداری کرج، شهرداری کمالشهر و شهر بهارستان 600 میلیون تومان برای مطالعه طرح پرداخت می کنند اما برای راه اندازی ایستگاه باید از اعتبار ملی استفاده شود.

معاون استاندار البرز فانی نیز می گوید؛ با توجه به مصوبه سفر رئیس جمهور به البرز در خصوص ارتفاع کمالشهر به شهرستان افزایش جمعیت خواهیم داشت.



با توجه به توسعه شهرک صنعتی بهارستان و وجود گورستان بهشت ​​سکینه، استان البرز با احداث ایستگاه مترو موافقت کرد و باید برای تامین اعتبار اقدامات لازم انجام شود.

شرکت عمران شهر جدید هشتگرد مسئولیت ساخت ایستگاه مترو کمالشهر را بر عهده داشت اما تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

علیرضا عباسی نماینده مردم کرج به مهاجرت سالانه 140 هزار نفر به البرز اشاره کرد و گفت برای توسعه استان باید به این افزایش جمعیت توجه شود.

با کمبود شغل مسکن در سال های اخیر شاهد مهاجرت مردم پایین شهر تهران به کرج و از کرج به مناطق حاشیه ای بوده ایم.

beda03d1 ae45 44e3 a086 02879af17d1b خبر خاکستری

امروز باید برای 5 سال آینده برای شهروندان کمالشهری تصمیم گرفته شود و امکانات زیرساختی لازم برای مردمی که حتی حداقل ها را ندارند فراهم شود.

مترو ارزان ترین وسیله حمل و نقل مردم است و باید به آن دسترسی داشته باشند، کارگران شهرک صنعتی بهارستان نمی توانند نیمی از حقوق خود را خرج اجاره خانه کنند.

نباید تردد مردم به بهشت ​​سکینه کرج و بازدید از قبور را فراموش کرد که ترافیک آخر هفته را در کمالشهر ایجاد می کند.

با راه اندازی ایستگاه کمالشهر مردم برای تردد به مترو مراجعه می کنند، این مهم نباید به تعویق بیفتد و باید با توجه ویژه در حداقل زمان اجرا شود.

مطالبه اصلی مردم کمالشهر، کارگران بهارستان و شهر صنعتی آرامستان ما را به این نتیجه می رساند که همه باید برای تحقق مطالبات مردم دست به کار شویم.

باید از ظرفیت های استانی برای راه اندازی ایستگاه مترو کمالشهر و سپس تزریق اعتبارات ملی به آن استفاده کرد تا در زمان کوتاه تری شاهد افتتاح پروژه باشیم.

در نهایت شهرداری کمالشهر برای واگذاری زمین ایستگاه مترو اعلام آمادگی کرد و شرکت بهره برداری مترو نیز برای بررسی امکان سنجی اعتباری پروژه تعیین شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید