کمک های سپاه و بسیج به مناطق سیل زده جنوب کرمان / استقرار چهار پایگاه در استان برای ارسال تسهیلات به مردم

ساعت: 20:04
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797622

سردار حسین معروفی با بیان اینکه طبق پیش بینی ها به این نتیجه رسیده ایم که در سالگرد شهادت شهید سلیمانی احتمالاً جنوب استان دچار سیلاب می شود، گفت: یک اردوگاه در گیرافت، یک اردوگاه در کهنوژ، یک اردوگاه دیگر در کهنوژ. قرارگاه شرق استان با ایجاد مدیریت شهرستان بم و پایگاه در مرکز استان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سردار حسین معروفی امشب در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: در ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی احتمال آبگرفتگی جنوب استان و ایجاد خسارت در برخی نقاط وجود دارد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: بتوانیم مراسم سالگرد ملی و بین المللی را با رویکرد مردمی به نحو احسن برگزار کنیم. زائران زیادی از کشورهای اسلامی و از سراسر ایران اسلامی وارد شهر کرمان شدند. جمعیتی غیرقابل تصور امروز در گلزار شهدای کرمان حضور داشتند و می توانیم در این سالگرد کار خوبی انجام دهیم. این اتفاق افتاد که ما توانستیم اقدام کنیم. چند روز پیش در جنوب و شرق استان کمپ هایی راه اندازی کردیم و مناطق خاصی را در این زمینه مشخص کردیم.

وی گفت: یک پایگاه در گیرافت با معاونینی که شهرستان های عنبرآباد، فاریاب و رودبار در جنوب را اداره می کنند، پایگاه دیگر در کهنوج با مدیریت بخشداری منوجان و کله گنج، پایگاه دیگر در شرق استان با مدیریت شهرستان بم و قرارگاه در مرکز استان که معاونت هماهنگ کننده سپاه در آن مسئولیت دارد و دبیر بر این اساس مسئولیت سازمان بسیج سازندگی را بر عهده دارد، تشکیل دادیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: تذکرات لازم را دادیم و به همه اعلام کمک کردیم. از روز گذشته که در مناطق سیل زده کالا گنجه، منوجان و رودبار دچار سیل شدیم، با همکاری گروه های جهادی، امدادرسانی به شهرستان ها، هلال احمر و مشارکت مردم اقدام شده است.

سردار معروفی افزود: همچنین دستور داده ایم تا شهرستان ها و شهرستان های خارج از جنوب و شرق استان یعنی شهرستان های سیرجان، رفسنجان، زرند و حضرت امیر در کرمان و بم برای ارسال تجهیزات به مردم کمک کنند. .

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: برای منطقه نیازی به نیروی انسانی نداریم. گروه ها و گردان های جهادی بیت المقدس و امام حسین(ع) در این منطقه حضور دارند و در صورت نیاز از ظرفیت گردان های کوثر در این منطقه استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در منطقه به ویژه نیازمند تسهیلات برای رفع آبگرفتگی منازل در برخی روستاها و شهرها هستیم، گفت: اولویت اول تخلیه آب ساختمان ها و صادرات دام و تجهیزات به مردم و در این راستا بر روی هلال است. سرخ‌ها و مردم منطقه، ابزار و دام‌های مردم باید جابه‌جا شوند تا آسیب نبینند.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه تغذیه موکب ها و جهادگران کمک می کنند تا مردم دچار مشکل نشوند، گفت: .

سردار معروفی گفت: این باران را نعمت بزرگ الهی می دانیم اما باید مراقب باشیم که مردم آسیب نبینند و سیل مردم را آزار ندهد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه دو سال پیش در جنوب استان می خواستیم کانال بزرگی از جیرفت به جازموریان احداث شود، گفت: این کانال در حال اجرا است. نگذار.

وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات مشارکت های انسانی در صحنه هستیم، خاطرنشان کرد: اگر این طرح اجرا می شد امروز در منطقه جنوب آسیب نمی دیدیم؛ اما اگر این طرح در حال اجرا بود، امروز در منطقه جنوب آسیب نمی دیدیم. درخواست ما این است که در این منطقه یک قسمت لایه اصطکاکی رودخانه ها باشد و قسمت دیگر مانع و کندتر شدن جریان آب شود تا به سرعت آب آسیبی وارد نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید