کمیسیون فنی نظر خود را اعلام کرده است اما تصمیم نهایی درباره سرمربی تیم ملی با هیات رئیسه است.


ساعت: 20:32
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882402

دبیر فدراسیون فوتبال گفت: تنها چیزی که در مورد سرمربی تیم ملی می توانم بگویم این است که نیاز به تصمیم هیات فوتبال دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون فوتبال در پایان ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: مراحل ثبت نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال به پایان رسیده است. ثبت نام ساعت 16 امروز بسته شد و قبل از ساعت 16 همه وارد فدراسیون شده و در سامانه ثبت نام کرده بودند و مراحل اداری طی شد. به طور دقیق تر، بیش از 10 نفر در بخش ثبت نام کرده اند. دو سه معاون رئیس جمهور، معاون خود را ثبت نام نکردند.

وی افزود: بیش از 10 مدیر عامل باشگاه در قسمت مدیرعامل ثبت نام کرده اند و هم اکنون در حال برگزاری جلسه ای با کمیته پیش انتخاب و بررسی مدارک هستیم. تمامی پرونده ها در اختیار این کمیته است. وظایف این کمیته تایید صلاحیت و تایید و اطلاع اعضای شرکت کننده است و ما نیز وارد فرآیند حفظ می شویم. این عزیزان 21 روز فرصت کار دارند.

کامرانی فر ادامه داد: در مورد انتخابات باید حقیقت را بگویم که کل روند انتخابات را هیات پیش از انتخابات تعیین کرد، زمان بندی و امور مختلف مربوط به انتخابات توسط این عزیزان تعیین شد و ما مجری تصمیمات آنها هستیم. . این کمیته قبلاً تشکیل جلسه داده و در حال بررسی است. تعدادی از افراد به موقع ثبت نام کردند و به موقع در فدراسیون حضور پیدا کردند، اما شاید برخی از مدارک آنها ناقص باشد و کمیته مشخص می کند افرادی که مدارک ناقص دارند چه زمانی می توانند آنها را پر کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا احمد مددی خارج از وقت مقرر به فدراسیون رفته است، گفت: بله، حدود ساعت 6 عصر آمد و از بزرگان فوتبال است و در فوتبال کار زیادی کرده است. از آنجایی که یک ساعت بعد از زمان مقرر آمده بود ثبت نام نکرده بود، با ادب و احترام با ایشان صحبت کردیم اما ثبت نام نکردیم. او یکی از بزرگان فوتبال است و به او احترام گذاشتیم و با وجود اینکه از او عذرخواهی کردیم، ثبت نامی انجام نشد.

دبیر فدراسیون فوتبال با بیان اینکه برخی از اعضای مجمع برای تایید صلاحیت کاندیداها درخواست 4 یا 5 میلیاردی داشتند و اگر این موضوع با سند ثابت شود موضع فدراسیون چگونه خواهد بود، گفت: من چیزی نشنیده ام. آن را و هیچ کس صحبت نکرده است .

وی در خصوص این گونه مطالبات از افرادی که ظاهراً نام و رسم زیادی ندارند، گفت: خواهش می کنم اگر کسی چنین حرفی می زند اجازه ندهیم این حرف ها درباره مجمع فدراسیون فوتبال که بزرگترین رکن تصمیم گیری است زده شود. تصمیم گیری و تصمیم گیری اصلی در فوتبال کشور این حرف ها به نظر من کاملا مردود است. من همه اعضای مجمع اتحادیه فوتبال انگلیس را می شناسم و همه آنها بزرگان فوتبال هستند. اگر فردی اینطور صحبت کرده است باید در کمیسیون اخلاق پاسخگو باشد و اگر سندی دارد ارائه کند حتما بررسی می شود.

وی با توجه به اینکه برخی از کاندیداها مدعی بودند که در ثبت نام تبعیض وجود دارد و برخی از کاندیداها با خودروی شخصی خود وارد پارکینگ فدراسیون شدند و برخی دیگر حتی نتوانستند خودروهای خود را به داخل ورودی فدراسیون برسانند، گفت: در طبقات فدراسیون درگیر مسائل انتخاباتی بودم. فدراسیون و در این صورت این امور از اختیارات سایر اعضای فدراسیون می باشد. در مورد افرادی که وارد فدراسیون شده اند باید بگویم که اگر افراد دیگری وارد فدراسیون می شدند همین شرایط برای آنها وجود داشت و این موضوع برای همه یکسان بود و امیدوارم این موضوع مهمی نباشد. .

وی در مورد وضعیت اسکوچیچ در تیم ملی نیز گفت: یک مرحله بررسی انجام شد و کمیته فنی نظر خود را اعلام کرد اما ای کاش کمیته فنی گزارش خود را به فدراسیون فوتبال ارائه می کرد. برای سرمربی تیم ملی تنها چیزی که می توانم بگویم این است که تصمیم هیات فوتبال لازم است و هیات فدراسیون تنها ارگانی است که می تواند درباره سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد. نظر كميسيون فني به هيئت مديره فدراسيون فوتبال ارائه مي شود و اعضاي محترم هيات مديره نظر نهايي را در مورد سرمربي تيم ملي اعلام مي كنند.

دبیر فدراسیون فوتبال گفت: برخی از اعضای هیات رئیسه مصاحبه کردند و گفتند نظر کمیته فنی درباره تیم ملی مهم است، من صحبت نمی کنم. اعضای محترم شورای حاکمیت متخصص هستند و فوتبال را خوب می شناسند و نمی توانم در این مورد اظهار نظر کنم.

کامرانی فر در خصوص اینکه ابتدا سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد مجدی قصد حضور در انتخابات را ندارد و سپس اعلام شد مجدی برای انتخابات ثبت نام کرده است، گفت: چند روزی است که در کار انتخابات شرکت می کنم و من من کار انتخاباتی هستم و نمی توانم در انتخابات شرکت کنم.» می خواهم درباره کاری که می گویید رئیس محترم فدراسیون انجام داده است، نظر بدهم، اما آنچه مسلم است نظرات ایشان در سایت فدراسیون به صراحت اعلام شده است. فدراسیون من در مراحل ثبت نام شرکت کردم، مخصوصاً امروز که روز شلوغی بود و ما را به مراحل ثبت نام کشاندند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هیئت مدیره فردا از آقای اسکوچیچ دعوت می کند تا نظر او را جویا شود، گفت: قطعا همینطور است. اعضای کمیسیون فنی فردا با اسکوچیچ جلسه خواهند داشت و پس از آن هیات فدراسیون فوتبال در این باره تصمیم گیری خواهد کرد و آن جلسه به زودی برگزار می شود.

دبیر فدراسیون فوتبال گفت: فکر می‌کنم در آینده وقتی خود بازیکنان این داستان‌ها را ببینند متوجه می‌شوند کاری که انجام داده‌اند کار خوبی نبوده است. بگذارید فدراسیون فوتبال و سایر اعضای فدراسیون در این مورد تصمیم بگیرند. ورود بازیکنان به بحث انتصاب سرمربی تیم ملی خوب نبود. باید تلاش کنیم تا بازیکنان کنار هم باشند و با هم همدل شوند. هرکسی که از سوی فدراسیون به عنوان سرمربی انتخاب شد یا خواهد شد، همه بازیکنان باید کنار هم باشند و همه باید موفقیت در جام جهانی را هدف بگیرند. جام جهانی 2006 برای ما تجربه خوبی نبود. همه ما تا به حال می دانیم که عدم همدلی می تواند به تیم های حریف کمک کند. رمز موفقیت همیشه اتحاد و همدلی بوده است و این موضوع نیازمند رسیدگی هر چه سریعتر تیم ملی است.

کامرانی فر در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که 3 دوره در هیئت مدیره اتحادیه فوتبال انگلیس حضور داشته اند احراز صلاحیت می شوند یا خیر، گفت: خوشحالم که اینقدر از اساسنامه مطلع هستید. کمیسیون ابتدایی انتخابات قدرت رسیدگی به مسائل را دارد. من به عنوان وزیر ارشد نمی توانم در این مورد اظهار نظر کنم. بگذارید کمیسیون بدوی انتخابات بررسی و نظر خود را اعلام کند. سپس کمیته استیناف در این مورد نظر خواهد داد و کمیته استیناف نظر نهایی را خواهد داد و هر چه این عزیزان اعلام کنند برای ما قابل اجراست.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید