کنترل تورم یکی از اولویت های رئیس جمهور/ افزایش 580 درصدی درآمدهای نفتی


زمان: 12:30 بعد از ظهر
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885572

سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد: برای کنترل تورم و جلوگیری از برداشت آن از جیب مردم و فعالان اقتصادی تلاش شده و نتیجه آن به مرور زمان مشخص خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان خاندوزی در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره دستاوردهای سفر پوتین و اردوغان به ایران اظهار داشت: این سفرها بر اساس سیاست مشترک و زیر چتر مشترک سیاست همسایگی دولت و آقای دکتر حسن روحانی انجام می شود. سفر پوتین بر اساس اجرای توافقاتی است که در سفر آقای رئیسی به آن اشاره شد، از جمله استفاده از روبل در بازار متشکل و سایر مواردی که مورد توافق قرار گرفت.

وی افزود: همچنین توافق ما در خصوص انتقال گاز به ترکیه و همچنین اجماع سران دو دولت برای افزایش سقف روابط تجاری از جمله مواردی بود که در گفتگو با آقای اردوغان مطرح شد.

خاندوزی با بیان اینکه یکی از اولویت های رئیس جمهور کنترل تورم است، گفت: پس از افزایش قیمت ها در خرداد و اردیبهشت، اقداماتی برای کنترل موتور تورم انجام شد.

وی ادامه داد: توانستیم کسری بودجه را تا حد خوبی کاهش دهیم به طوری که نسبت به سال قبل ۴۸ درصد رشد درآمدهای بودجه حاصل شد.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: تلاش شده تا تورم کنترل شود و از جیب مردم و فعالان اقتصادی گرفته نشود و نتیجه آن را می بینیم.

خاندوزی همچنین تاکید کرد: وصول خزانه از محل فروش نفت خام و میعانات گازی در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 580 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان آخرین وضعیت صدور مجوز در پرتال ملی گفت: یکی از نکاتی که دولت در سال جاری به آن اشاره کرد، کمک به تولید، کاهش هزینه ها و رفع موانع تولید از جمله مجوزهایی است که به صورت ردیابی شده و تاکنون 175 هزار درخواست قانونی برای مجوزها به سازمان‌های دولتی ارسال شده است که مشخص شد یک سوم این درخواست‌ها منجر به صدور مجوز شده است و متقاضی مجوز خود را تنها از طریق دولت الکترونیک و بدون مراجعه حضوری دریافت کرده است.

وی افزود: 70 درصد باقی مانده نیز در حال بررسی است و برخی دستگاه ها تخلف کرده اند و برخی نیز در اتصال به شبکه ملی بندری مشکل دارند.

هندوزی با اشاره به طرح یارانه نان هوشمند گفت: 90 درصد خرید نان در کشور در قالب این طرح انجام می شود و روزانه 70 میلیارد تومان نان خریداری می شود که شامل 100 میلیون قرص نان می شود.

وی ادامه داد: با سامانه مهیا برای اولین بار این امکان فراهم شد که دولت نظارت کند که چه مقدار از هر کیسه آرد مصرف شده و چه مقدار در مسیر منحرف شده است زیرا بسیاری از این آردها پخته نشده و با تکمیل این امر. سیستم کاهش 25 تا 30 درصدی داشت تا آرد جمع آوری شده در حبازی ها توزیع شود تا به مسیر اصلی خود بازگردد.

خاندوزی افزود: بیش از 65 هزار واحد صنفی ما تحت پوشش این سامانه هستند.

خبر در حال بروز رسانی است…

دیدگاهتان را بنویسید