کنگره آمریکا به دنبال بازگرداندن انصارالله به فهرست تروریست ها است

ساعت: 03:20
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784627

قانونگذاران آمریکایی قصد دارند انصارالله یمن را دوباره به فهرست گروه های “تروریستی” آمریکا اضافه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش واشنگتن فری بیکن، برخی از قانونگذاران آمریکایی قصد دارند انصارالله یمین را به فهرست “تروریست ها” آمریکا اضافه کنند.

در حالی که وزارت خزانه داری آمریکا در فوریه سال گذشته انصارالله یمین را از فهرست “تروریست ها” حذف کرد، سناتور جمهوری خواه تد کروز لایحه ای را در سنا منتشر کرد که در آن خواستار ثبت مجدد انصارالله در فهرست شد. “سازمان های تروریستی” آمریکا هستند.

اقدامی مشابه در مجلس نمایندگان آمریکا توسط اندرو کلاید، نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان به همراه سنا در حال پیگیری است. اگرچه این پیشنهادها به معنای تبدیل شدن آنها به قانون نیست، اما در صورت تایید هر دو مجلس و بدون حق وتو توسط رئیس جمهور ایالات متحده، احتمالاً تبدیل به قانون می شوند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده در 22 ژانویه اعلام کرد که وزارت تحت فرمان وی تصمیم خود را مبنی بر قرار دادن جنبش انصارالله در فهرست سازمان های تروریستی خارجی اعلام کرده است. این اقدامی یکجانبه از سوی دولت ترامپ برای خدمت به برخی از متحدان منطقه ای خود به ویژه رژیم آل سعود در آخرین روزهای حضور ترامپ در کاخ سفید بود.

دولت بایدن پس از روی کار آمدن، سیاستی را علیه سیاست خارجی ترامپ در قبال کره شمالی، چین، روسیه و افغانستان در پیش گرفت و بایدن در توییتر خود اعلام کرد: ما رسما به کنگره اعلام کرده ایم که می خواهیم گروه انصارالله یمن را از فهرست حذف کنیم. تروریست های آمریکا را از بین ببرید ما خاک این کشور هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید