“کن از نزدیک” یک واکنش دیدنی / متحرک به توهین کن بود


ساعت: 11:01
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844147

نمایشگاه انیمیشن «حالا از نزدیک» در واکنش به توهین فیلم «عنکبوت مقدس» به میدان امام رضا (ع) در ایوان انتظار میدان ولیعصر (عج) افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایشگاه کاریکاتور «اکنون در یک نگاه» شامل کاریکاتورهایی در اعتراض به اهانت جشنواره کن به ساحت مقدس امام رضا (ع) است که توسط خانه کاریکاتور ایران در بلوار کشاورز، میدان ولیعصر و پردیس ملت گردآوری شده است. .

انتقاد از رویکرد سیاسی و ضد دینی جشنواره کن به زبان طنز به عنوان یکی از مهم ترین اهداف نمایشگاه کلوزآپ کن مطرح شده است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بیانیه خانه کاریکاتور ایران قرائت شد که در آن آمده است:

«سنت لایتغیر الهی در عالم هستی مستقر و ماندگار است و دلهای تشنه حقیقت همواره از سرچشمه هدایت حق سیراب می شوند. جشنواره های فرهنگی و هنری که در غرب برگزار می شود با ارزش های الهی ناسازگار است.

از آخرین خیمه بازی های خارجی جشنواره، نمایش مضحک کن بود که واکنش های بسیاری را از سوی ملت ما به ویژه اهالی فرهنگ و هنر و توهین و توهین به ارزش های اسلامی فرهنگ دینی و اعتقادات و باورهای جسورانه شیعی در پی داشت. .

این اقدام کاریکاتوریست های مطرح کشور را بر آن داشت تا به صورت خودجوش اقدام به طراحی و تولید آثار انیمیشنی برای ابراز مخالفت خود با جشنواره کنند.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه سایر عوامل فرهنگی و هنرمندان با برپایی نمایشگاهی آثار این هنرمندان را تحت عنوان کن محکوم و برجسته می کند. مرز و بوم روبروی آن، هرگز حاضر نیست با سروصداهای بی اساس و پوچ کار فرهنگ بیگانه و با مخالفان غربی ارتباط برقرار کند.

جامعه فهیم و فرهنگی هنر ایران اسلامی همواره اجازه تحقیر باورهای متعالی را در برابر همه موانع، دشواری ها و محدودیت ها نمی دهد.

در نهایت ما چراغ دانش را در دست داریم و اجازه نمی دهیم افکار نادرست با فرهنگ و هنر این منطقه ارتباط داشته باشد.»

عباس گودرزی، عبدالمجید گابی، علی شعبانی، علیرضا ذاکری، عاطفه یاریان، بهرام علی حمیدی، فرامرز کشکار، فرهاد رحیم گراملکی، حمید کلیجری، حمید صوفی، حسین یوزباشی، ایمان نوری مهاجیوا مجاجی مججی، محتبعین سعماعیل، محتبعین سجابر، سجاد جعفری، زینب دادمحمدی و فرشاد خسروی آثار خود را به نمایش گذاشته اند.

این نمایشگاه پس از توهین به فیلم «عنکبوت مقدس» به امام رضا (ع) و ارزیابی این فیلم موهن در جشنواره کن برگزار می شود و تا 27 خرداد ادامه خواهد داشت.

علاقه مندان به بازدید از آثار نمایشگاه می توانند از ساعت 12 الی 24 به طبقه اول پردیس ملت مراجعه کنند. ایوان انتظار و پهنه بندی گردنه بلوار کشاورز حدفاصل میدان ولیعصر(عج) و خیابان حجاب دو نقطه دیگر محل برگزاری نمایشگاه کلوزآپ کن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید