کوچ پاییزی عشایر در کرمانشاه آغاز می شود

ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783301

موسی بیات گفت: زمان کوچ عشایر از دهم آبان ماه آغاز شد در حالی که سال گذشته در سی ام این ماه شاهد کوچ عشایر بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ موسی بیات در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، پیشنهاد معاون وزیر بهداشت این است که کوچ عشایر به صورت ماشینی انجام شود و عشایر از کوچ سنتی خودداری کنند.

وی افزود: تعداد کمی از عشایر می توانند به صورت سنتی کوچ کنند.

بیات افزود: علاوه بر این از نظر شرایط جوی و شروع سرما، زمان کوچ عشایر از دهم آبان ماه آغاز می شود، این در حالی است که سال گذشته در سی ام این ماه شاهد کوچ عشایر بودیم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از عشایر استان کرمانشاه خارج از کوچ و تعدادی دیگر عشایری هستند، گفت: عشایر عشایری در مناطق قشلاقی استان اسکان داده می شوند و عشایر خارج از عشایر به سه استان ایلام خوزستان کوچ می کنند. و لرستان

سرپرست اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: هماهنگی های لازم با تمامی دستگاه های داخل و خارج استان که موظف به ارائه خدمات به عشایر هستند انجام شده است.

بیات خاطرنشان کرد: اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه هم در زمان کوچ و هم پس از استقرار در مناطق گرمسیری به صورت مستمر آب سیار را به عشایر ارائه می کند. همچنین آرد، نفت و گاز از طریق سازمان های مربوطه بین عشایر توزیع می شود. .

وی از ایجاد زیرمجموعه هایی در مناطق گرمسیری برای پیگیری مشکلات و مشکلات عشایر خبر داد و افزود: برش با تیغه، نگهداری و تعمیر معابر عشایری نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید