کوگیلویه، مارگون و چرام; اکثر موارد بستری در بیمارستان کرونری / کرونا 2 خانواده دیگر را تحت تاثیر قرار داده است

ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783664

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش تعداد قربانیان کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد به 1008 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته دو بیمار تاج دار جان خود را از دست دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس ، پرویز یزدان پناه صبح امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر 187 بیمار در برخی از بیمارستان های عروق کرونر استان بستری هستند که از این تعداد 86 نفر قطعی بیمار و 12 نفر هستند. افراد در بخش مراقبت های ویژه درمان می شوند.

وی گفت: تاکنون تعداد بیماران بازتوانی عروق کرونر در کهگیلویه و بویراحمد 79 هزار و 657 نفر گزارش شده است.

پرویز یزدان پناه با بیان اینکه از 3 نمونه PCR به دست آمده حدود 2 درصد مثبت بوده است، گفت: بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و چرام بوده است.

وی همچنین گفت: از مجموع 162 نمونه آزمایش سریع، 3 درصد مثبت بوده که بیشترین آمار در شهرستان های لند و چرام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بستری در دو هفته اخیر در شهرستان های کهگیلویه، مارگون و چرام بوده است، افزود: این موضوع بسیار نگران کننده است و مردم و کارکنان این شهرستان ها نیاز به همکاری بیشتر دارند. مشروط به دستورالعمل های بهداشتی و نظارت بله.

یزدان پناه ادامه داد: استان از نظر ابتلا در کشور در رتبه دوم قرار دارد که احتمال افزایش تصاعدی در هفته های آینده در استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: عادی سازی، تجمعات، کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، کاهش نظارت، کاهش محدودیت های غیر انطباق، کاهش میزان واکسیناسیون و حضور مردم در مناطق پرخطر از مهمترین دلایل است. افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان.

یزدان پناه در پایان تاکید کرد: تکمیل و تسریع در واکسیناسیون، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده عمومی از ماسک، نظارت کامل بر اصناف و ادارات و عدم تجمع در پیشگیری از شیوع این بیماری موثر است.

خبرنگار: میری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید