افزایش بارندگی در استان یزد نسبت به بلندمدت/ خشکسالی مناطق وسیعی از یزد را تحت تاثیر قرار داده است.


ساعت: 14:44
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909233

شیر گلمی رئیس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: بارندگی در تمامی شهرستان های استان یزد از ابتدای سال آبی جاری نسبت به برنامه بلندمدت افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا شیر غلامی در گفتگو با یزدرسا با اشاره به وضعیت بارندگی استان یزد در سال جاری اظهار داشت: میانگین بارندگی استان یزد از ابتدای سال زراعی جاری یعنی مهرماه تاکنون 9.2 میلی متر است در حالی که این رقم. در بازه زمانی مشابه سال گذشته و بلند مدت به ترتیب 6.1 و 2.7 میلی متر است.

رئیس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان یزد افزود: بیشترین میزان بارندگی استان از ابتدای مهر تا 23 آبان ماه در شهرستان ابرکو با 25.3 میلی متر و کمترین آن ثبت شده است. در شهرستان اردکان سرعت 2.9mm.

وی گفت: بارندگی در تمامی شهرستان های استان یزد از ابتدای سال آبی جاری نسبت به دوره بلندمدت افزایش داشته است اما این میزان بارندگی نسبت به سال آبی گذشته تنها در شهرستان های ابرکو، بافاق، افزایش یافته است. بهاباد، تفت و خاتم.

شیر غلامی افزود: میانگین دمای هوای استان یزد از ابتدای سال غله جدید تاکنون 21 درجه سانتیگراد بوده که 1.9 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین بلندمدت است.

وی با اشاره به پیش بینی شرایط دمایی و بارش های فصلی در استان یزد گفت: پیش بینی می شود میزان بارندگی تا پایان دی ماه سال جاری نرمال باشد و دمای استان یزد نیز در این مدت نرمال و تنها از از اواسط آذر تا اواسط دی ماه پیش بینی می شود دمای هوا در استان نیم درجه به حالت نرمال افزایش یابد.

شیر غلامی بیان کرد: شروع بارندگی های پاییزی امسال در استان یزد تقریباً مشابه سال گذشته بود اما در کشور پیش بینی شروع بارندگی های پاییزی دیرتر از حد معمول بود که این اتفاق نیز رخ داد و در غرب در کشوری که باران های شدید وجود دارد، بارندگی دیرتر از حد معمول شروع شد. عادی بود

رئیس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان یزد در خصوص وضعیت خشکسالی در استان یزد گفت: با توجه به خشکسالی در 24 ماه گذشته تا پایان مهرماه 1401 اکثر مناطق استان در وضعیت شدید یا خیلی شدید قرار دارند. شرایط خشکسالی شدید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید