یزد پاییز گرم تری را نسبت به بلندمدت تجربه کرد/ انتظار بارندگی بالاتر از حد نرمال را نداشته باشید

وی ادامه داد: میزان بارندگی استان یزد در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته با 19.4 میلی متر باران 4.5 میلی متر کاهش داشته است.

رئیس گروه توسعه هواشناسی کاربردی استان یزد گفت: بیشترین بارندگی استان یزد در این مدت مربوط به شهرستان تفت با 30 میلی متر و کمترین بارش مربوط به شهرستان اردکان با 5.3 میلی متر بوده است.

شیر غلامی افزود: میزان بارندگی شهرستان یزد در سال جاری 13.7 میلی متر بوده که نسبت به دوره بلندمدت بدون تغییر بوده اما نسبت به مدت مشابه در سال زراعی قبل با 24.1 میلی متر بارندگی 10.4 میلی متر کاهش داشته است.

وی گفت: شهرستان های ابرکوه، بافاق و میبد در این مدت نسبت به بلندمدت بارندگی بیشتری داشته اند و شهرستان های ابرکوه، بافق، هرات و مروست نیز در این مدت وضعیت بهتری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته اند. سال آبی .

رئیس گروه توسعه کاربردی هواشناسی استان یزد با بیان اینکه امسال پاییز گرم تری را نسبت به بلندمدت تجربه کرده ایم، اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی جدید تاکنون میانگین دمای هوا در استان 16.1 درجه سانتیگراد است که این رقم نسبت به بلندمدت بیشتر است. 1.4 درجه سانتیگراد گرمتر از بلند مدت است.

شیر غلامی افزود: بر اساس پیش بینی فصلی دمای هوا و بارندگی در استان طی سه ماه آینده نرمال و نرمال پیش بینی می شود و بارندگی قابل توجهی نخواهیم داشت.

وی پیش بینی برخی کانال ها در خصوص بارندگی های بیش از حد نرمال در یزد را تایید نکرد و گفت: پیش بینی هوای استان یزد برای بارندگی های بیش از حد نرمال و قابل توجه در فصل زمستان نیست همانطور که بارندگی بالاتر از نرمال مشاهده نشده است. در ماه های اخیر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید